Okej då…

16 Jan

…idag kan jag avslöja så mycket som att jag ska flytta till sommaren. Och att stället jag (samt man och dotter) kommer att flytta till….tja, det är en plats som får Sydkorea att framstå som sömngångaraktigt medelsvenssontryggt i fråga om ordning och reda, tillförlitlighet och förutsägbarhet. Om Sydkorea var en kulturchock så är detta blott intet mot vad som väntar.

Så nu förstår ni säkert att det varken är tal om att flytta inom Tyskland, eller till Sverige, eller tillbaka till Sydkorea.

Jag är både nyfiken, förväntansfull och lite…..nervös. Kanske inte bara LITE nervös, förresten.

Förmodligen åker vi dit en sväng i februari för en första glimt.

Mer detaljerad än såhär kan jag inte vara idag, av skäl som har med makens jobb att göra (som vanligt är flyttkarusellen hans ”fel”, haha). Och jag är ju en lojal hustru. Ja, i alla fall när jag hyser den (mer eller mindre dimmiga) uppfattningen att det gagnar mig själv😉

19 svar to “Okej då…”

  1. Elisabeth fredag, 16 januari , 2009 den 8:23 f m #

    Spännande! Kan du inte avslöja världsdel i alla fall? Eller ja, det är knappast Europa, Oceanien eller Nordamerika, så då återstår alltså tre. Afrika kanske?

  2. Tanten fredag, 16 januari , 2009 den 8:26 f m #

    Så spännande. Ser fram emot att få veta vart du tänker styra kosan.

  3. allatalarsvenska fredag, 16 januari , 2009 den 9:52 f m #

    Spännande värre! Hm, var kan det vara?… Indien kanske, eller någonstans i Sydamerika?

  4. Anonyma A fredag, 16 januari , 2009 den 9:57 f m #

    Wow!!! So Exciting you!!! But don’t move too far away.

  5. eva fredag, 16 januari , 2009 den 10:13 f m #

    Vad roligt!!! =)
    Men jag undrar vad din make jobbar med som flänger runt i hela världen på det här sättet. =)

  6. annieverse fredag, 16 januari , 2009 den 10:28 f m #

    Elisabeth: gissa på du😉 Jag kan kanske avslöja mer i nästa vecka.

    Tanten: ja, spännande blir det DEFINITIVT.

    allatalarsvenska: gissa på du med😉

    Anonyma A: at least we will be on the same planet😉

    eva: han är varken biståndsarbetare eller diplomat, han jobbar inom näringslivet. Jobbet är inte särskilt udda, men han har en faiblesse för att jobba på udda platser…

  7. Brownies fredag, 16 januari , 2009 den 11:12 f m #

    Hmmm jag gissar på något land i fd Sovjetunionen eller Afrika? Kanske Indiska landsbygden😉 Dominikanska republiken? Haiti? herre gud jag kan ju gissa hur mycket som helst.

  8. Haydee fredag, 16 januari , 2009 den 1:07 e m #

    Om det blir Afrika så är jag avundsjuk!🙂
    Men vad kul! Och för att låna av en viss persons ord så: ”Förstår att det pirrar i magen!”😉

  9. anne fredag, 16 januari , 2009 den 3:53 e m #

    Så spännande! Jag blir lika nyfiken som de som kommenterat innan. Ni är svenskar som far omkring i världen pga din makes jobb…. IKEA? Skanska?

    Ja,ja, jag får väl besöka bloggen så kanske svar dyker upp?

  10. Victoria fredag, 16 januari , 2009 den 4:19 e m #

    Wow, vad spännande! Vi ser fram med spänning mot det stora avslöjandet!! Kram/Vic

  11. carina söndag, 18 januari , 2009 den 6:26 e m #

    Men så spännande ! lyckliga ni som får sådana möjligheter och att ni tar dem.

  12. Cicci söndag, 18 januari , 2009 den 8:22 e m #

    Jag väntar med spänning på det STORA avslöjandet. Kul att ni byter miljö igen – för då får man ju en chans att hälsa på…

  13. Catrin Darsbo söndag, 18 januari , 2009 den 10:32 e m #

    WOW WOW WOW!!! urspännande!!
    Om det är en gissningstävling så sätter jag 50 spänn på Sydafrika…. hur länge ska vi behöva vänta på svar?😉

  14. Catrin Darsbo söndag, 18 januari , 2009 den 10:37 e m #

    Nej jag ångrar mig …100 spänn på Indien!!!🙂

  15. annieverse måndag, 19 januari , 2009 den 7:46 f m #

    Brownies: många spännande alternativ, minsann!

    Haydee:😉

    anne: ja, det är makens jobb som är orsaken, dock inte IKEA eller Skanska…ett företag är det dock. Du är jättevälkommen att besöka bloggen igen🙂

    Vic: spännande var ordet!!!

    carina: ja, vi kan liksom inte låta bli att ta chansen…

    Cicci: jajamän! Välkommen!

    Catrin: haha, du är verkligen en gambler!

  16. anne måndag, 19 januari , 2009 den 1:03 e m #

    Hmm…Fortfarande inget avslöjande om vart ni ska flytta…Mera kulturchock än ett asiatiskt land…Ett arabiskt land kanske?

  17. ANNAonym måndag, 19 januari , 2009 den 7:32 e m #

    Det låter spännande. Vart får vi nu följa med tro?

  18. annieverse tisdag, 20 januari , 2009 den 2:15 e m #

    anne: kommer på måndag!🙂

    ANNAonym: till något som inte liknar vare sig Tyskland eller Sverige särskilt mycket…

  19. Moböjs fredag, 23 januari , 2009 den 9:15 e m #

    Men Voine, Voine, så spännande!

    Men åhhh… jag är inget big fan av sådana här cliff hangers!

    Give it to us, nuuu! =)

Kommentera

