In i dimman

14 Jan

vintermoln21

Nu har jag sovit riktigt dåligt tre nätter i rad, och om jag får säga det själv är jag lite imponerad över hur väl jag ändå fungerar! Jag lyckas ta mig upp på morgnarna, laga frukost till mig och dottern (maken åker hemifrån innan vi stigit upp), kolla så att hon har allt packat inför skoldagen och få iväg henne till skolan i tid. Sen sitter jag med tre uppdrag som alla ska vara klara på fredag – orderingången kan jag inte klaga på, tvärtom, har fått tacka nej till nya grejer flera gånger de senaste veckorna. Hej och hå. Mycket jobb blir det. Ovan på det så är det mycket som snurrar i skallen i fråga om framtiden, och mycket som ska förberedas, papper som ska fyllas i, myndigheter och konsulter som ska kontaktas…..jag är helt speedad faktiskt, det är nog inte så konstigt att sömnen blir lidande. Hoppas jag får sova läääääänge i helgen.

Nu har snön nästan smält bort här. I dag ligger en fuktig, femgradig dimtjocka över Düsseldorf. Igår kastade sig dottern ut i trädgården efter mörkrets inbrott, hon kom på att hon glömt bygga en snögubbe, men lyckades tack och lov få till en med de sista resterna vitt slibbslabb.

Här är en bild från ett vintrigt Skåne. Every cloud has a silver lining, är det inte så man säger? Jag tycker den här bilden är både lite kuslig och lite hoppfull. Lite en illustration av min mentala status, faktiskt 😉

9 svar to “In i dimman”

  1. Elisabeth onsdag, 14 januari , 2009 den 12:58 e m #

    Spännande detta! Hoppas att du snart kan avslöja vad får något som alla papper ska användas till.

  2. allatalarsvenska onsdag, 14 januari , 2009 den 1:02 e m #

    Iiiiiiiii!!!! Nu får du tala om vad det är för spännande på gång innan jag spricker av nyfikenhet. 😀

    Men sova bör man, annars kanske man fyller i sina papper fel och det är inte bra.

  3. Monica onsdag, 14 januari , 2009 den 4:04 e m #

    En rejäl conjac botar det mesta??? (även sömnlöshet)

    Ibland vore det bra att vara en sjuhövdad drake med tio armar som en bläckfisk 🙂

    Dimma? Det var vi också.

  4. Anonyma A torsdag, 15 januari , 2009 den 11:28 f m #

    Nu är jag i dimman?!?!
    Alla papper sak till vadå???
    Tänker jag some du tänker eller är jag ute och cycklar

  5. Brigitta torsdag, 15 januari , 2009 den 12:32 e m #

    Ja, en fin bild från Skåne! Jag tolkar att solen är på väg FRAM ur molnet! Dimmigt är det ofta i Skåne nu. Från vårat fikarum ser vi turning torso (eller som en dansk sa ”twisted torso”), och när man bara ser halva, DÅ är det dimmigt!!

    Nytt land på gång kanske? ;o)

  6. asiat torsdag, 15 januari , 2009 den 10:46 e m #

    hej, jag är en koreansk kille som bor i skåne 😛 och har bott här hela mitt liv, studerar i universitetet och trivs bra men jag undrar bara hur var det att bo i Korea? Jag funderar nämligen på att kanske flytta dit senare p.g.a. släktingar etc. Jag har också problem med att dejta svenska tjejer där jag bor, verkar som det finns inga flickor som tycker om asiater :(. Snälla svara, eller skicka svar till min e-mail :D.

  7. Wanda fredag, 16 januari , 2009 den 7:28 f m #

    VAcker bild…och lite kuslig som du säger.
    Ja, det verkar som att du har för mycket att tänka på och det påverkar helt säkert sömnen.
    Är det idag som du har din dead line?
    Lycka till och ha en trevlig helg! 🙂

    /Wanda

  8. annieverse fredag, 16 januari , 2009 den 7:36 f m #

    Elisabeth: det kommer, det kommer…

    allatalarsvenska: ja, jag märker att det är svårt med blanketteländet när jag inte är utsövd 😉

    Monica: jag ska genast ut och köpa konjak, haha!

    Anonyma A: jag vet inte hur du tänker, men vi är nog på samma spår trots allt…

    Birgitta: ja, man ska tänka positivt, att solen är på väg fram 🙂

    Wanda: intressant att du också tycker bilden är litelite kuslig…då är det inte bara jag 😉 Trevlig helg på dig med!!

  9. annieverse fredag, 16 januari , 2009 den 7:40 f m #

    asiat: åh, hur det är att bo i Korea är nog inget jag kan svara uttömmande på i en kommentar såhär, men jag lovar att mejla dig 🙂

Kommentera

