Åh fy tusan…

12 Jan

…vad trött man blir om man vaknar halv fyra och inte lyckas somna om förrän vid sex-tiden och väckarklockan ringer sju….jag försökte verkligen att ”stänga av hjärnan” där mitt i natten, men det gick bara inte, den hoppade maniskt från än det ena, än det andra, tills den tröttat ut sig själv helt.

När jag fått iväg dottern till skolan funderar jag allvarligt på att gå och lägga mig igen en stund. Visserligen har jag en lång arbetsdag idag, men samtidigt kan jag ju förlägga arbetstimmarna till när jag vill, och det är nog bäst om jag är lite fräsch i hjärnan om det ska bli något av de piffiga reklamtexter för hissar och rulltrappor jag pysslar med för tillfället.

Idag ska det bli plusgrader, minsann. Känns lite konstigt, efter en veckas vit snö och kylslagna dagar.

11 svar to “Åh fy tusan…”

  1. Tanten måndag, 12 januari , 2009 den 8:08 f m #

    Även här är det dåligt sovet och plusgrader. Inget vidare alls varken det ena eller andra.

  2. annieverse måndag, 12 januari , 2009 den 8:29 f m #

    Tanten: vi kan väl ägna en liten del av dagen åt att tycka synd om varandra😉

  3. Cicci måndag, 12 januari , 2009 den 9:45 f m #

    Har också sovit illa och sen när man måste masa sig visar det sig att man fått migrän och efter det att man kört iväg barnen till respektive inlärningsplats var det bara att gå och lägga sig igen. Nu mår jag lite bättre men har missat dagens obligatoriska seminarium på högskolan – hade ändå inte kunnat presterat på max om jag begett mig dit. Får gå på ”omseminariumet” istället.

  4. annieverse måndag, 12 januari , 2009 den 9:55 f m #

    Cicci: urrrrk, ingen höjdarmorgon för dig heller förstår jag. Men du lyckades i alla fall lägga dig en stund…jag gick trots allt upp, prestationsångest förmodligen. Får väl lägga mig tidigt i kväll…

  5. Wanda måndag, 12 januari , 2009 den 10:14 f m #

    Kan det vara fullmånen som ställer till det? Eller…efterdyningarna av fullmånen som var? Nä, det där var lite väl långsökt. *asg*
    Vaknade till ett gråmulet och blåsigt väder och har dagen till ära noll inspiration.
    Måndagssyndrom?

    /W

  6. Bim HD måndag, 12 januari , 2009 den 6:59 e m #

    Häpp!
    Uff, jag lät piggare än jag är, liksom… 140mil i kroppen, och en halvtaskig kropp dessförinnan… och lite förkylning drogs jag med upp i norr.
    Det min käre spökskrivare försöker tala om är att jag är hemma hos min käre Leo Tass nu, igen. Han fick liksom inte bli med upp till norr. Men, jag har inte hämtat mig än så… bloggandet kommer, tagit ledigt för kropp och själ medan jag varit borta. Var så hiskeligt mycket ändå – vilket kanske kommer att anas bara jag piggar på mig…
    Må så grankott…

  7. Haydee tisdag, 13 januari , 2009 den 10:35 f m #

    Att sova illa känner jag igen. (Hoppas att du lyckades sova lite mer sen!)

    Precis som jag gör det där med plusgrader också.

    Du, jag tänkte fråga dig om en sak ang karnevalen. Vet du när den är exakt? Jag försöker planera min februari lite grann, men vill ju inte missa något när det gäller karnevalen!🙂

  8. Anonyma A onsdag, 14 januari , 2009 den 5:01 f m #

    Jag brukar också få sömnlös anfall. HEla jag blir på nåt sätt rastlös och kan inte ligga still. Även jag somnar vaknas jag av drömmar blir ännu tröttare.
    I mitt fall tror jag att jag kanske får för lite motion under dagarna…

  9. annieverse onsdag, 14 januari , 2009 den 10:01 f m #

    Wanda: det KAN vara månen. Jag har märkt att jag sover rätt dåligt när det är fullmåne, faktiskt!

    Bim: välkommen hem, önskar dig god tillpiggning!

    Anonyma A: usch ja, den där rastlösheten i kombination med trötthet…ingen hit!

  10. Cicci onsdag, 14 januari , 2009 den 1:16 e m #

    Har jag problem att somna om när jag vaknat mitt i natten brukar det hjälpa om jag byter sovmiljö – tur att jag har en skön soffa…

  11. annieverse fredag, 16 januari , 2009 den 7:37 f m #

    Cicci: tack för tipset – jag har ju också en skön soffa😉

Kommentera

