Damm, kakel och mandlar

22 Dec

Att jag inte bluddrat här på några dagar beror inte på att jag fick blodstörtning när jag såg resultatet av badrums-faceliftingen härhemma, utan helt sonika att det varit fullt upp sen vi kom till Sverige lördag morgon. Det har varit fika med kompisar, städning, paketinslagning, matinköp, besök hos frissan, gourmetmiddag hos goda vänner plus lite annat smått och gott. Puh. Roligt men tröttande.

Tillbaka till badrummet då. Det är så alldeles förbannat piffigt så jag inte fattar att det är sant. Helt osannolikt att det är samma badrum! Fast ändå inte, såklart. Men att en och samma lilla yta kan gestalta sig på så otroligt olika sätt, det är lite fräckt. Jag hade tänkt publicera makeoverbilder här på bloggen på studs, men jag ville inte släpa med mig datorn till Sverige den här gången, och jag glömde att ladda ner bilderna på usb innan vi for, så dessvärre får ni sukta efter detta dramatiska reportage från verkligheten tills jag är tillbaka i Tyskland igen. Men den som väntar på något gott….you know.

Det enda trista är att det ligger ombyggnadsdamm i hela huset nu. Ett pudrigt, trist gråvitt lager. Örrrrrk. Golven är moppade och jag far runt med dammtrasan, det värsta är nog bokhyllorna, tror jag får ta hjälp av dammsugaren för att sanera boksamlingarna.

Nu ska jag kladda ihop lite julsill. Dels blir det min koreanska variant med rödpepparpasta och vitlök, dels ska jag testa Västerbottensill. Sen ska jag göra brända mandlar också, var det tänkt.

6 svar to “Damm, kakel och mandlar”

  1. Tanten måndag, 22 december , 2008 den 2:03 e m #

    Åh jag vill också ha nytt badrum, sill och brända mandlar men eftersom jag bestämt mig för en lat jul blir det nog inget av med det. Skyll mig själv!

  2. annieverse måndag, 22 december , 2008 den 3:33 e m #

    Tanten: men en lat jul är väl härligt!!!
    Jag stressar en del nu innan jul, men själva juldagarna kommer att bli väldigt slappa…

  3. Jämten tisdag, 23 december , 2008 den 6:57 e m #

    God Jul på dig! =)

  4. ANNAonym tisdag, 23 december , 2008 den 7:31 e m #

    Ånej… jag som är extra intresserad av badrum nu förtiden. Mitt behöver också sig en omgång renovering.

  5. Cicci tisdag, 23 december , 2008 den 8:37 e m #

    God jul på dig…

    jag ska också smaka västerbottensill imorgon och även mammas hemgjorda kanelsill…

    Har bara 3 paket kvar att rimma på (till pappa och han kräver minst 4 rader…). Granen är pyntad och huset likaså, skinkan griljerad och allt är förberett för morgondagen – jag slapp byggdamm, men vi tapetserade om köket i november och fortfarande hittar jag lite gamla tapetrester i vrårna… Tipp tapp, tipp tapp…

  6. annieverse onsdag, 24 december , 2008 den 9:58 f m #

    Jämten: mycket God Jul på dig med!!!!

    ANNAonym: den 5 januari är nog bilderna här…God Jul så länge!!

    Cicci: hjärtinnerligt God Jul på dig med! F hade så kul med L häromsistens!
    Jag ska kanske också rimma lite, det får bli i sista minuten när Kalle Anka är igång…

Kommentera

