Utmanande sanningar

16 Dec

Jag har blivit utmanad av Tanten. Och självklart antar jag utmaningen….nedan följer mina svar…

8 bästa TV-program

På spåret
Melodifestivalen med alla deltävlingar (jag vet, jag är inte riktigt klok)
Svensson, Svensson
Kalla fakta
Die Auswanderer (tysk realityserie som handlar om folk som utvandrar till alla möjliga länder)
Das perfekte Dinner (fyra personer turas om att bjuda varandra på trerättersmiddagar, sen röstas den bästa middagen fram)
Desperate Housewives

8 tidningar jag läser

Just nu läser jag bara tidningar på nätet, räknas det? I så fall blir det:

DN

SvD

Sydsvenskan

Aftonbladet

Expressen

Korea Times

Chosun Ilbo

 

8 saker som jag gjorde igår.

Postde 25 julkort

Handlade 3 julklappar

Åt hamburgare på McDonalds

Kollade på ny stereo (men köpte ingen)

Dammsög

Strök tvätt

Tittade på den koreanska filmen Please teach me English

Lagade köttfärslimpa

 

8 saker som jag ser fram emot.

Fira jul i Sverige

Träffa mina kära vänner under jullovet

Sovmorgnarna under jullovet

Gå till frissan därhemma

Inviga vårt nyrenoverade badrum därhemma

Göra nya halsband när jag får tid över

Köpa svenska pocketböcker, gärna deckare

Och kanske något som jag inte kan avslöja i dagsläget…

 


8 favoritrestauranger.

Zum Einhorn, Kaiserswerth

Im Ritter, Kaiserswerth

Block House, Düsseldorf

Stortorget, Lund (pga hamburgarna…)

Gecko’s Garden, Seoul

Doota Food Court, Seoul (lunchhak med koreansk mat)

Outback Steak House, Seoul

La Roche vin och tapas, Malmö


 8 saker på min önskelista.

Fred på jorden (jaja, jag VET att det är en klyscha, men ändå…)

Att jag själv och mina nära och kära ska få vara friska

En resa till Seoul 2009

En kompaktstereo

Renovering/omgörning av vår radhusträdgård i Sverige

Mer pärlor och stenar och pryttlar till smyckestillverkning

Gå en kurs i silversmide

Wii

 

Det är meningen att man ska utmana ett antal andra personer att svara på dessa frågor, men det verkar som om ”alla” redan har gjort det….om någon INTE har gjort det, och känner sig manad – varsågod!

3 svar to “Utmanande sanningar”

  1. Elisabeth tisdag, 16 december , 2008 den 9:41 e m #

    Jaaa, Die Auswanderer!! Det var helt klart en av veckans höjdpunkter på TV. En gång var det en som utvandrade till Örebro, om jag inte minns fel. Någonstans i Sverige var det i alla fall. Finns fortfarande Das perfekte Promi-Dinner förresten?

  2. Tanten onsdag, 17 december , 2008 den 5:07 f m #

    Det är en himla tur att det finns både radio och tidningar på nätet. Tidningarna blir inte riktigt det samma men att kunna få lyssna på ”missade” radioprogram är nåt att vara tekniktacksam över.

  3. annieverse onsdag, 17 december , 2008 den 9:04 f m #

    Elisabeth: men visst är utvandrarprogrammet kul? Jag har sett två familjer som flyttat till Sverige nu, plus tre till Norge. Men mest är det långtradarchaffisar som drar till Kanada. Das perfekte Promi-Dinner är alive and kicking😉

    Tanten: oh ja, webbradion är kanon. Jag har på P1 nästan jämt (eller Lotta Bromé i P4) när jag är hemma. Lyssnar också på många program via poddradio när jag missat direktsändningen.

Kommentera

