Julfeeling

9 Dec

Har haft en väldigt julig helg med besök från Sverige, som vi drog med på tysk julmarknad…mycket stämningsfullt blev det, och mycket Glühwein också, för den delen! Min favorit var förresten Glühwein med Amaretto i. Sjuuuuuuukt mumsigt!

Känner The Christmas Spirit flöda, så här bjuds ni på ett litet bildspel.

[rockyou id=128335813&w=500&h=375]

12 svar to “Julfeeling”

  1. Tanten tisdag, 9 december , 2008 den 6:54 e m #

    Utmaning hos mig.

  2. Wanda onsdag, 10 december , 2008 den 10:06 f m #

    Det ska tydligen bli snö här till helgen. (Hoppas, hoppas, hoppas!) DÅ kommer the Christmas feeling att sätta sig kan jag lova!😉

    /Wanda

  3. ela onsdag, 10 december , 2008 den 6:29 e m #

    Men vad härlig härlig, blir sugen på en tysk julmarknad. Vi ska till Köpenhamn på lördag. Det blir säkert fint det också. Har det så bra / ela

  4. Elisabeth torsdag, 11 december , 2008 den 5:45 e m #

    Det där Glühweingodiset tycker jag ser ut som lurendrejeri.😉 Jag menar, VAR i dem hittar man Glühweinet?

  5. Peter Harold torsdag, 11 december , 2008 den 6:29 e m #

    Hm, tyvärr har Wanda rätt, det skall bli snö i gamla Svedala kejsardöme. Tyvärr, tyvärr, eftersom jag skall vara på resande fot. Men nog blev det julstämning av att se dina bilder!🙂

  6. Haydee torsdag, 11 december , 2008 den 7:35 e m #

    Jag gillar verkligen julmarknaderna här! Synd bara att det oftast är proppfullt, och då blir det svårt att njuta av stämningen.

    Hoppas att snön som de lovat för morgondagen blir kvar ett tag, då blir det ju mer julstämning!🙂

  7. annieverse torsdag, 11 december , 2008 den 8:44 e m #

    Tanten: ska jag ta tag i!

    Wanda: åh, håller tummarna för vit nederbörd hos dig!

    ela: ha det härligt i Köpenhamn, juletiden är underbart stämningsfull där med!

    Elisabeth: vi köpte inget glühweingodis, bara brända mandlar, då vet man ju vad man får…mums!

    Peter: åh, du ska utrikes? Kul att jag kunde försätta dig i lite julstämning i alla fall🙂

    Haydee: du har helt rätt, det enda negativa med julmarknaderna här är trängseln…varför måste alla besöka samma julmarknad som jag?!?!

  8. Cicci torsdag, 11 december , 2008 den 9:15 e m #

    Vi besökte en julmarknad som var trängsellös – Neumünster (mellan Kiel och Hamburg). Det fanns 3 glüweinstånd, 5 med bratwurst, 2 med berliner(munkar), 1 med brända mandlar och hamburgerspeck-godis och 2 karuseller. Inte en tomteförsäljare i sikte… Annat var det i Kiel och Eutin (rekommenderas eftersom den har annorlunda och lokala hantverkare).

    Sonen (5 år) har idag gått sitt sista Luciatåg med förskolan och 24 barn fixade julstämning i kyrkan så att man bara njöt av hur duktiga de var!

  9. brownie torsdag, 11 december , 2008 den 9:28 e m #

    Aaaaamaretto….mmm, låter svingott.

  10. Haydee torsdag, 11 december , 2008 den 11:42 e m #

    heh, eller alla de olika julmarknaderna som jag besöker..😉

    du råkar inte veta om lediga lägenheter här i staden förresten..?

  11. Ia fredag, 12 december , 2008 den 8:57 e m #

    Skulle bara säga att du gissade fel. Det var någonting så konstigt som köttfärssås på lammfärs.

  12. annieverse måndag, 15 december , 2008 den 2:54 e m #

    Cicci: lokala hantverkare tycker jag är något av det roligaste med dessa marknader! Förutom Glühwein, förstås…

    brownie: det ÄR det också.

    Haydee: måste säga att jag har dålig koll på bostadsmarknaden här i stan…bästa tipset är nog att kolla på Internet, det finns ju några landstäckande tyska bosajter.

    Ia: Det låter gott!

Kommentera

