Aj!

3 Dec

Fanfanfan. Det har känts lite ”konstigt” i en tand de senaste dagarna, och nu har det ”konstiga” utvecklats till tandvärk. En tandvärk som gör att till och med en tandläkarskraj mänska som jag inser att jag måste ringa och boka tid.

Jag var hos min superdupersnälla tandis i Sverige i somras, då frågade han mig om jag kände något i just den här tanden, som han lagat tidigare. Det gjorde jag inte. ”Det var skönt det, kanske blir det problem med den längre fram, men det behöver inte bli det”, sa han då.

Nu HAR det blivit det. Och jag är tvungen att gå till en tysk tandis som jag inte känner. Shit!!! Men objektivt sett ska jag vara glad och tacksam, jag har fått tid redan i morgon.

Det var lite lustigt när jag ringde till tandläkarmottagningen. Jag sa mitt namn och mitt ärende. Och damen i receptionen kontrade direkt med ”jaså är det F:s mamma!”. Vilken koll! Jag har bara varit där med nämnda F två gånger… 

Hur som helst: wish me luck…

7 svar to “Aj!”

  1. Elisabeth onsdag, 3 december , 2008 den 9:25 e m #

    Tysk tandläkare, det kan nog bli spännande.😉 Du får rapportera sedan hur det gick. Lycka till i alla fall!

  2. Monica onsdag, 3 december , 2008 den 9:37 e m #

    Stackars dig. Känner med dig. Tandvärk är hemskt.
    Minns med fasa en sommar för 5-7 år sedan…
    Numer finns förresten fantastiska bedövningar.
    Vissa tandläkare kan tom söva patienterna!
    Berätta bara i tid, så tar de väl hand om dig.

  3. Tanten torsdag, 4 december , 2008 den 5:32 f m #

    Åh, stackare! Tandvärk är bland det värsta som finns. Det och damen som efteråt säger ”det blir fleratusenfemhundra kronor, tack”.

  4. eva torsdag, 4 december , 2008 den 6:30 f m #

    Lycka Till då!
    Har ett enormt medlidande med mig. =/

  5. Mie letar guldkanter torsdag, 4 december , 2008 den 7:57 f m #

    Tycker absolut det låter förtroendeingivande med sån koll…. så du kan säkert vara alldeles lugn. Men jag håller tummarna för säkerhets skull:)
    Kram!

  6. ela torsdag, 4 december , 2008 den 8:21 f m #

    Stackare, tandläkare är jobbiga, fram för allt om man ha tandvärk. Hoppas att den här är snäll och försiktig. Håller tummarna åt dig! Kram / ela

  7. annieverse torsdag, 4 december , 2008 den 4:28 e m #

    Alla: tack för välgångsönskningarna!!

Kommentera

