En trevlig grej…

14 Nov

…med vårdinrättningarna här i Tyskland , i alla fall de som jag har besökt (och det är en del…från tandläkaren till ortopeden och några till in between…) är att det ALLTID finns de senaste tidningarna och magasinen i väntrummen, allt från damtidningar till National Geographic. Och fräscha är de! Inga söndertummade Se&Hör från april 2007 med urrivna rabattkuponger här inte!

Så nu är jag HELT uppdaterad i fråga om Brangelinas storfamilj, Boris Beckers brutna förlovning, Suri Cruises designergarderob och Madonnas skilsmässoförhandlingar. Känns gott att få ta del av det seriösa nyhetsflödet för en gångs skull  😉

6 svar to “En trevlig grej…”

  1. Lucy fredag, 14 november , 2008 den 1:45 e m #

    Kikade förbi lite & säger Tjooo! 😀

  2. Tanten fredag, 14 november , 2008 den 4:13 e m #

    Mmm, mums. Jag är pinsamt förtjust i att läsa skvaller i väntrum. Inte så förtjust att jag vill betala för det men i väntrum.

  3. Victoria fredag, 14 november , 2008 den 4:42 e m #

    Haha, vilken TUR då!!
    Trevlig helg!//Vic

  4. Jämten fredag, 14 november , 2008 den 5:24 e m #

    Även fast jag anser att jag inte är intresserad och tycker att de ska få leva sina liv ifred, så tycker jag att det är kul att läsa om var de har handlat, när de har blivit osams och se hur barnen växer upp.
    Lite läskigt faktiskt….

  5. Elisabeth fredag, 14 november , 2008 den 9:05 e m #

    I Tyskland är det helt klart Ordnung. 😉 Tyska skvallertidningar måste för övrigt vara många gånger värre än de svenska dito. Jag råkade (nåååja) läsa lite i en sådan en gång, och det var så dåligt att det nästan var komiskt.

  6. annieverse fredag, 14 november , 2008 den 10:58 e m #

    Lucy: tjooo på dig med och trevlig helg 🙂

    Tanten: nejnej, betala för det är ett big no-no. Men är det gratis så….

    Victoria: ja, ibland får man till det 😉
    Skön helg själv!!

    Jämten: det är lite dubbelbottnat, eller hur? Jag kan inte låta bli att läsa om jag får chansen – i alla fall om chansen är gratis….och det känns liksom inte helt okej…

    Elisabeth: Ordnung muss selbstverständlich sein, eller hur!
    Det bästa med tyska skvallertidningar (eller det värsta, hur man nu väljer att se på det) är de förfärligt dåliga fotomontagen på förstasidan – helt hysteriskt!

Kommentera

