Mer på Tema Toa i Seoul

11 Nov

toa2

Hyundai Department Store, Seoul. Förnämliga toalettfaciliteter, man kan inte säga annat. (För övrigt tycker jag att de offentliga toaletterna i Seoul generellt håller en betydligt högre standard/hygiennivå än de i svenska städer). Men! Vadan detta? Vem i hela friiiiiiden vill sitta och spegla sig när man sitter på toa? Är koreanerna så stressade att de måste bättra på mejken/ansa näshåren/plocka ögonbrynen just då? Det FINNS ju alltid finfina speglar vid handfaten?

Mysko.

7 svar to “Mer på Tema Toa i Seoul”

  1. Tanten tisdag, 11 november , 2008 den 7:46 e m #

    Det finns situationer i livet då man extra ogärna vill se sig i spegeln…

  2. annieverse tisdag, 11 november , 2008 den 8:31 e m #

    Tanten: oh ja.

  3. Anonyma A onsdag, 12 november , 2008 den 12:54 f m #

    JO ra
    It needs to study the facial expression in detail while you are doing the busienss hahahahah

  4. Peter Harold fredag, 14 november , 2008 den 9:21 f m #

    Jisses, här gjorde jag en dramatisk feltolkning av ditt foto!!!

    Jag fick för mig att du fotograferat genom ett fönster på toalettdörren. Redan där tyckte jag att det var besynnerligt; varför ha fönster på en toalettdörr?!!! Och sedan ser jag att regeln sitter på utsidan. Vad i all glödheta nånting är det du fotograferat, tänkte jag. Låser man in och övervakar toalettbesökarna i Korea? Inte undra på att det är så rent och fint som Annie skriver, men…

    Aha, det var en spegel… *rodnar*

  5. Jämten fredag, 14 november , 2008 den 10:54 f m #

    Rätt praktiskt ändå.
    =)
    By the way….du har blivit utmanad.

  6. Jämten fredag, 14 november , 2008 den 10:56 f m #

    Rätt praktiskt ändå.
    =)
    Jo, du har blivit utmanad.

  7. annieverse fredag, 14 november , 2008 den 1:44 e m #

    Anonyma A: but why?!?!?!

    Peter: *asg* jag har inte tänkt på att man kan feltolka fotot så till den milda grad! Men nu när du påpekar det, så ser jag det rimliga i det…måste säga att din tolkning är betydligt mer hårresande!

    Jämten: HJÄLP! Utmanad?!? Hmmm, får kila in till dig och kika…

Kommentera

