Kalla mig naiv bara…ja gör det…

4 Nov

…men det var inte förrän igår som det verkligen gick upp för mig att den med flest vuxenpoäng och den otadliga, superkorrekta ytan faktiskt kanske inte är lika perfekt som det verkar. Jag råkade se och höra något som inte var ämnat för mina (eller någon annan utomståendes) ögon och öron, och det var rätt så befriande. Eftersom personen i fråga bär sin mantel av perfektion med etthundraporcentig självklarhet. Något som verkligen förbryllat mig. Hur GÖR h*N?

Nästa gång denna Någon, som ter sig lika renskrubbad som tvättmedelsreklam, majestätiskt glider förbi med sin ojämförbart raka rygg – då kommer det att kännas lite lättare att andas friare. Eftersom jag vet.

2 svar to “Kalla mig naiv bara…ja gör det…”

  1. Tanten tisdag, 4 november , 2008 den 3:36 e m #

    Jag brukar också undra men jag har alltid funderat på om det inte till råga på att det måste vara jobbigt också torde vara fruktansvärt trist att jobba på yttre perfektion. Dessutom känns den typen av människor sällan intressanta.

  2. annieverse onsdag, 5 november , 2008 den 12:14 e m #

    Tanten: jo, det verkar inte roligt att viga sitt liv till perfektion. Men samtidigt har jag (naivt?) undrat om somliga människor kanske är sådär ”perfekta” från start och liksom inte vet om något annat? De har vägen utstakad för sig, sen är det bara att köra. Vilket i och för sig också verkar tradigt som attan.

Kommentera

