Märkligt

25 Sep

När jag är nervös, eller på helspänn, då får jag ont i tandköttet. Ja, inte någon skärande smärta, men det känns ömt och liksom molande. Lite som att tänderna inte riktigt får plats. (Jodå, tackar som frågar, jag har nyss varit hos tandläkaren och är helt ”frisk i munnen”). Konstigt. Nån som har det likadant?

För tillfället har jag ont i tandköttet för jämnan.

7 svar to “Märkligt”

  1. Gunilla torsdag, 25 september , 2008 den 7:36 f m #

    du biter nog ihop tänderna omedvetet? När du sover kanske?
    Prova att medvetet hålla ett litet, litet mellanrum mellan tänderna när du ska till och somna. Då slipper man ömma tänder och käkar..

  2. annieverse torsdag, 25 september , 2008 den 7:52 f m #

    Gunilla: jodå, jag gnisslar tänder emellanåt i sömnen. Fast käkarna har jag aldrig blivit öm i. Det är mer i tandköttet än tänderna det sitter, men det kan ju i och för sig orsakas av omedvetet bitande. Ska testa ditt tips, tack för det!

  3. Monica torsdag, 25 september , 2008 den 11:03 f m #

    Själv biter jag ihop för hårt när jag är stressad. Men jag får varken ont i huvudet eller tandköttet. Inte ens i käkarna. Nej jag får tandvärksliknande syptom. Gissa om jag varit hos tandläkaren många gånger i onödan. Ett tips är näsdroppar. Det verkar avsvällande och då känns det mindre.

  4. Wanda torsdag, 25 september , 2008 den 3:29 e m #

    Könstigt. Jag har aldrig hört om det förut. 🙂
    Har själv varit så stressad att käkarna liksom låste sig. Det var ingen höjdare.

    /W

  5. annieverse fredag, 26 september , 2008 den 3:52 e m #

    Monica: tack för tipset, det ska jag testa om det ”värker” för mycket!

    Wanda: Oj, vilken obehaglig upplevelse 😦
    Har inte hänt mig…än.

  6. Jämten fredag, 26 september , 2008 den 7:52 e m #

    Jag håller med den första kommentaren, låter troligt.
    Jag har själv problem med det periodvis, kanske inte när jag är nervös men däremot när jag är orolig.

  7. Moböjs lördag, 25 oktober , 2008 den 4:07 e m #

    Jag känner faktiskt igen mig…hmmm…har aldrig relaterat det till stress eller nervositet så, men nu när du säger det. Ont gör det och irriterande är det.

Kommentera

