Host, happy birthday och en massa hö

16 Sep

Nu börjar förkylningen ÄNTLIGEN ge sig, men hu vad segt det har varit, och oj vad kraftlös jag känt mig i en dryg vecka! Jag hostar och snorar fortfarande avsevärt, men blir piggare och piggare. Är mycket lycklig över att ha kunnat ta mig igenom dotterns födelsedagspartajande, och att dottern själv och hennes ömme fader inte verkar ha smittats av mina bacillusker.

Som förälder är man väl sällan så nöjd och lättad som efter ett lyckat barnkalas. De hade SÅ roligt på hästgården, töserna. Förutom ridning fick de gosa med kaniner, mata getter och grisar och hoppa hejvilt i höloftet. De var tämligen trötta när de åkte hem med håret fullt av hö efter tre timmar. Jag tycker det är roligt att se att dessa 9-10-åringar fortfarande är barn, med benen fulla av spring och lagom tokroliga. Ibland träffar jag på flickor i den här åldern som liksom är ”små damer” som så väldigt gärna vill vara vuxna och lite tufft blasé (och absolut inte vill skita ner sig). Men jag antar att dottern väljer att umgås med polare som är lika barnsliga som hon är.

Tänk att hon har fyllt tio! Jag kommer ihåg när jag började skriva den här bloggen, då gick hon under beteckningen ”sexåringen”. Har jag verkligen hållt på med det här bloggeriet i hela fyra år?!? Otroligt!

7 svar to “Host, happy birthday och en massa hö”

  1. Tanten tisdag, 16 september , 2008 den 2:15 e m #

    Tids nog blir de vuxna men har man lite tur är de bara så där kontrollerat vuxna en kortare period.

  2. Ia tisdag, 16 september , 2008 den 10:26 e m #

    Min brorsdotter blir tio i januari. Nu sist hon var hemma och fick våfflor hade de varit hos doktorn, de misstänker att hon är laktosintolerant eller dylikt. Hon får ont i magen med jämna mellanrum. Hon fick ont i magen när hon åt våfflorna också. Men hon sa bara att det var ”gott” och såg oförskämt obekymrad ut. Det är bara jag som hetsar upp mig. Det är ju inte hela världen, men ändå. Jag ringde i helgen och förhörde mig om de fått besked men det hade de inte och den här veckan är fadern – jag vänjer mig aldrig vid att min bror är hennes pappa – ute i fält (arkeologi) och tydligen är det han som ska ringa doktorn, inte doktorn som ska ringa honom… Nå, under tiden käkar väl ”Lillan” våfflor som vanligt…

  3. anonyma a onsdag, 17 september , 2008 den 11:16 f m #

    Javisst
    Våra döttrar är tio år gaamla.
    Och jag beundrar din blogg jätte mycket
    Önskar att jag vore vara en sån bloggare som skriver ofta intressant roligt osv.

  4. carina onsdag, 17 september , 2008 den 3:18 e m #

    Typiskt när hösten kommer, då kommer även snuvan

  5. Kusin Annika onsdag, 17 september , 2008 den 3:34 e m #

    Ett försenat GRATTIS till dottern!
    Kan inte heller fatta att hon är 10 år.. sist jag såg henne var hon bara 4 år och min egen dotter 2 månader. Nu går min dotter i förskoleklass och är sååå stor. Ridintresset har de gemensamt, min går på ridskola varje vecka sedan hon var 4 år..

  6. annieverse onsdag, 17 september , 2008 den 4:38 e m #

    Tanten: ah, det är det jag hoppas på. Hon blir väl ”kontrollerad” hon med, men det kan ju gå över snabbt!

    Ia: oj, inte roligt att vara laktosintolerant…men i värsta fall kanske man kan göra våfflor med sojagrädde? Inte roligt att neka en våffelälskare våfflor, speciellt inte en 10-åring…

    anonyma a: vad kul att du gillar bloggen🙂
    När fyller C elva?

    carina: jäpp, antingen då eller tidigt på våren. I värsta fall både höst och vår, fast jag brukar klara mig med bara en förkylning per år. Pepparpeppar….

    Kusin Annika: tack🙂
    Ja, det är otroligt vad tiden går, och att din lilla plutta (som jag minns henne) är en 4-åring!!

  7. Kusin Annika lördag, 20 september , 2008 den 1:01 e m #

    Hon är en 6-åring! Det är lillebror som är en 4-åring.. men honom har du inte träffat. Dock gjorde dina föräldrar det för 3 år sedan..

Kommentera

