Tillfällig paus…

4 Jul

…på grund av fint väder. Vi var på stranden igår, det blåste som attan och vågorna gick skyhöga, men vad gjorde väl det, solen sken och luften var varm!

Idag ska vi testa en annan beach som är mer långgrund och förhoppningsvis inte lika blåsig. Dottern har blivit med snorkel och cyklop som hon vill testa, så det passar nog bättre.

Nu gäller det att BADA! Litar inte riktigt på den där väderspåmannen som glatt tjoat ut att det blir kanonväder i Sverige fram till september…

Nu ska jag packa kylväskan. Dottern vill som vanligt ha tunnbrödsmackor, det är det enda bröd hon äter när vi är i Sverige, fanns inte i Korea och jag kan inte se det i Tyskland heller. Och det ska vara cognacsmedwurst på!
Själv vill jag ha grovt bröd (trots att jag är svensk har jag aldrig gillat limpa) med räksallad. När vi är i Sverige äter jag räksallad tills det sprutar ur öronen på mig!

2 svar to “Tillfällig paus…”

  1. Tanten fredag, 4 juli , 2008 den 7:30 f m #

    Tunnbröd det är gott det, men helst hembakt och färskt. Jag hoppas att tunnbrödbageriet jag passerar på min väg till södra Sverige har öppet då ska jag köpa mig ett gäng kakor.

    Simma lugnt!

  2. Jämten fredag, 4 juli , 2008 den 7:12 e m #

    Låter härligt!
    Jag hoppas oxå på lite bad nu. Värmen verkar ha kommit även upp till oss.
    =)

Kommentera

