Odd Molly och Ica Maxi

28 Jun

Eftersom dottern inte skulle komma hem förrän på seneftermiddagen idag passade jag på att åka in till nämraste storstad för en shoppingrunda. Främst var jag på jakt efter Odd Molly-plagg på rea. Fattar inte hur jag lyckats missa Odd Molly?!? Fick inte upp ögonen för detta underbara märke förrän jag kom till Tyskland; en svensk kompis där har nämligen några OM-plagg.

För några dagar sedan hittade jag denna fina stickade kofta: Odd Molly-kofta

Och idag fyndade jag den otroligt söta tunikan på bilden här: För att mitt liv ska bli riktigt, RIKTIGT komplett skulle jag helst också vilja ha följande virkade kappa:

Det jag gillar med Odd Molly är att deras kollektioner innehåller en hel del välskräddade, klassiska plagg, ofta i charmerande 50-talsstil/Jackie Kennedy-look, som alltid har någon crazy och udda detalj som blir pricken över i.

Ja, sen kom jag ner på jorden också och begav mig till Coop Forum. Inte lika charmerande och piffigt kanske, men där bunkrade jag upp med goa GI-grejer som fullkornsbulgur, quinoa och kornris. Sånt har jag svårt att hitta i Tyskland, och det lilla som finns verkar vara dyrare än i Sverige.
En annan sak som får transporteras till Düsseldorf är Ajax och diverse andra rengöringsprodukter. För den som undrar kan jag förtälja att det in Deutschland visst går att köpa rengöringsmedel, men jag vet inte….jag kommer inte riktigt överens med dem. Det var samma sak i Korea. Kanske är det bara den välkända Ajax-doften som felas mig?

16 svar to “Odd Molly och Ica Maxi”

  1. brownie lördag, 28 juni , 2008 den 5:01 e m #

    Annie: Igår på Espresso House på Skomakaregatan tänkte jag på dig, det traskade nämligen in en tjej i ovan nämnda kappa, den var riktigt cool 🙂

    Kofta är btw ursnygg.

    Jag kanske skall ge OM en chans till…

  2. annieverse lördag, 28 juni , 2008 den 5:08 e m #

    brownie: jag traskade runt till alla butiker i Malmö som sålde OM idag, haha 😉
    Är inte så förtjust i deras plagg i hippiestil, men ”klassikerna” är definitivt min grej!

  3. pbloggen söndag, 29 juni , 2008 den 8:24 f m #

    Visst är kappan läcker!? När min kollega hade haft sin röda på jobbet en dag, stolpade jag iväg för att kolla. Jag svimmade lite när jag såg prislappen och bestämde mig för att jag inte alls klädde i en sådan. 😉

  4. annieverse söndag, 29 juni , 2008 den 10:31 f m #

    pbloggen: ja, prislappen är inte att leka med….men om jag har tur kanske jag hittar den till halva priset, eller åtminstone med 30 % rabatt…

  5. Bim HD söndag, 29 juni , 2008 den 3:49 e m #

    Hm Odd Molly har en hel del snyggt! Suktade efter en cerise(?) stickad kofta under våren/försommaren. Dock inte min prisklass, suck…
    Nackdelen med en del av kläderna – den virkade lila ”kappan/Jackan” där… Jag vill inte gå omkring som en reklampelare på Odd Molly – det ÄR vad som står över hela ryggen på den, hihihi… Men, det kanske är läckert, eller jag som är avis på de som kan handla dem? 😉
    Må så grankott…

  6. Wanda söndag, 29 juni , 2008 den 6:58 e m #

    Alla tre plagg är ursnygga! 🙂

  7. nika söndag, 29 juni , 2008 den 7:53 e m #

    jag är verkligen ett UFO när det gäller kläder och mode. OM har jag inte hört talas om här i min grotta på landet.Kläderna ser ut att vara något som jag gillar så nu ska här googlas OM kläder.
    ha en bra vecka

  8. annieverse måndag, 30 juni , 2008 den 7:39 f m #

    Bim: ja, jag stör mig faktiskt också lite på ”loggan” på ryggen där…men eftersom jag mest kommer att bära den i Tyskland tänker jag som så, att det finns nog inte så många där som vet vad Odd Molly är – de kanske tror att JAG heter Odd Molly, hahaha! Det kan jag i så fall bjuda på 😉

  9. annieverse måndag, 30 juni , 2008 den 7:39 f m #

    Wanda: visst är de!!!

  10. annieverse måndag, 30 juni , 2008 den 7:40 f m #

    nika: åh, de finns säkert i nån amerikansk webbshop ska du se 😉

  11. Moböjs måndag, 30 juni , 2008 den 8:16 f m #

    Men.

    Och jag som var h e l t övertygad om att Ajax var ett tyskt märke.

    Den überdåliga reklamen med lilla muttin som ställer sig som ett x i det nystädade hemmet ser ju bara s å tysk ut!

    =-/

    Aber ich hade fel alltså?

  12. annieverse tisdag, 1 juli , 2008 den 8:25 f m #

    Moböjs: det är i alla fall inte så pass tyskt att jag har hittat det in någon tysk affär! Men, hahaha, visst ser den reklamsnutten lite Deutsch ut på något sätt 😉

  13. Tjuvläsare tisdag, 1 juli , 2008 den 10:02 f m #

    Hallo Annie,
    also das ist schon seltsam. Ajax gibts schon ”ewig” hier in D. Ich hätte auch gedacht das das Putzmittel ”urdeutsch” ist. Als Kind (also in den 60ern) haben wir schon gereimt ”Ajax,Atta,Immi und Persil…” Wenn du jemanden nach einem Putzmittel in Deutschland fragst, wird fast immer die Antwort ”Ajax” kommen. Ajax gibts im Putzmittelregal in jedem Supermarkt. Einfach mal suchen es wird dir bestimmt ins Auge springen. Hersteller ist Colgate-Palmolive wo die heute produzieren weiß ich aber nicht.
    Dir noch weiterhin einen schönen Urlaub. Grüß Schweden von mir!
    Bernd

  14. annieverse fredag, 4 juli , 2008 den 6:44 f m #

    tjuvläsare: ja, das ist sehr komisch!! Ich finde nur Sidol, Sagrotan, Bref, Ja!, Tip usw….vielleicht weil ich in ”Henkel-land” wohne (D-dorf)?!? Vielleicht stehen die Ajax-produkte seh unauffällig, muss weiter schauen…

  15. saraconnemara torsdag, 2 juli , 2009 den 10:03 e m #

    Man blir lätt beroende av Molly – eller hur!? 🙂
    Ha en fin dag!
    /Ewa

  16. Monica söndag, 27 juni , 2010 den 6:33 e m #

    Deras koftor är finfina!

Kommentera

