Min sommar

25 Jun

Min sommarträdgård

…fast bilden ljuger litelite. Än så länge har jag bara legat i vilstolen en gång, några minuter, enkom för att ta denna bild 😉

Igår hände något trevligt. Jag fick in ett jobbuppdrag som är riktigt stort, men som det inte är någon jättebrådska med. Har fyra veckor på mig, vilket innebär att jag kan smita ifrån då och då och vara lite ledig. Vem vet, det kan ju bli badväder i år, och då vill man ju gärna ha tid att hänga på beachen!

Jag har förresten fått två lustiga typer av kommentarer angående min sommar. Dels dom som är förvånade över att jag jobbar:

”Va? Men du är ju i Sverige nu – ska du jobba då?”.  Ehhhh…ja. Jag är i Sverige två månader. Vem tusan har semester i två månader? Speciellt om man är egenföretagare? Hade jag tagit semester i två månader hade jag väl inte haft några kunder kvar…

Och sen motsatsen, nämligen från vissa kunder: ”Oj då, hoppsan, du ska vara ledig en del i sommar?” Ehhhhh….ja. Även egna företagare behöver vara lediga ibland. Vad jag vet har vi samma genuppsättning som alla andra, vilket bl.a. betyder att vi behöver vila då och då…

Nej, nu ska rensa lite ogräs, och sen jobba några timmar. Trivs bra när det blir variation på dagen!

Eventuellt blir det lite slappande i solstolen i eftermiddag, med en god bok. Vädret verkar hålla sig.

10 svar to “Min sommar”

  1. Jämten onsdag, 25 juni , 2008 den 8:33 e m #

    Det där såg underbart ut! Fast jag gillar inte heller att bara sitta och njuta, jag njuter lika mycket när jag får jobba lite, tex med att rensa ogräs!

  2. brownie torsdag, 26 juni , 2008 den 6:08 f m #

    Men visst har folk lustiga frågor kring ens jobb, jag börjar mitt nya den 7: juli och folk frågar mig om jag inte skall ha någon längre semester senare i sommar eftersom jag ”bara” har två veckors semesternu…..Tjena mittbena, hur hade det sett ut om jag efter tre veckor på mitt nya jobb kommer till min nya chef och lägger in om fyra veckors semester….:o

  3. nika torsdag, 26 juni , 2008 den 2:57 e m #

    Härlig sommarbild…..Man kan ha 2 månaders semester och ändå jobba lite när det behövs utan att för den skull jobba ihjäl sig. Nästa sommar ska det bära av till sverige och njutas av den svenska sommaren…hur den än blir.
    Ha en fortsatt skön semester

  4. Bim HD torsdag, 26 juni , 2008 den 5:37 e m #

    Ja, jag måste ha missat något där… inte trodde jag att du skulle ligga där och gona ner dig i solsängen i HELA 2mån inte 😉 Inte ens lärare lär göra så… Dumma kommentarer kan man få oavsett vad det gäller, så…
    Hm… sol? ja, en liten aning ibland har vi sett den här, dock väldigt lite… less på eländesväder, JA…
    Må så grankott… ngn som vill ha sol och värme NU!!!

  5. annieverse torsdag, 26 juni , 2008 den 5:45 e m #

    Jämten: det VAR skönt. Har testat idag med (mellan skurarna) och det gav mersmak! Är dock som du, måste ogräsrensa lite också, annars blir det trist!

    brownie: hehe, tror liksom inte det hade varit någon hit hos nye chefen…du får bida din tid 😉

    nika: precis! Ungefär så gör jag, lite jobb å lite ledigt. Passar mig faktiskt bra, jag vill gärna ha omväxling.
    Förstår att du ser fram emot svensk sommar nästa år 🙂

    Bim: Jahadå, dumma kommentarer är det gott om i ur och skur 😉
    Jag har nog varmare än vad du har det…för tillfället. Verkar ändras snabbt…

  6. Mie letar guldkanter torsdag, 26 juni , 2008 den 8:56 e m #

    Ja slappa behöver du oxå så det hoppas jag du unnar dig! Även om 2 månader kanske är i längsta laget;)

  7. annieverse fredag, 27 juni , 2008 den 9:15 f m #

    Mie: jahadå, det ska nog bli rejält slappt i sommar, ska du se 😉

  8. Wanda söndag, 29 juni , 2008 den 6:57 e m #

    Härlig bild! Blir nog fler dagar i solstolen ska du se! 🙂

  9. Moböjs måndag, 30 juni , 2008 den 8:19 f m #

    Hrm.

    Som lärare har man…hrm… semester mellan den 13 juni…och…hrm…den 18 augusti ett år som detta…

    Men.

    Då är man som sagt inte egenföretagare.

    Hrm.

  10. annieverse tisdag, 1 juli , 2008 den 8:22 f m #

    Moböjs: den sommarledigheten unnar jag dig 😉

Kommentera

