Fint på födelsedagen

16 Jun

Birthday!

Så här fint hade min moster dukat till mig när jag fyllde år i lördags. På denna sida av familjen är det tradition att smycka födelsedagsbarnets plats med blommor, och sen ska det finnas med ett ”flugsvampljus” också. Jag vet inte riktigt varför, men tippar att det har något med det tyska uttrycket ”Glückpilz” att göra (lyckost, typ).

Helgen i Hamburg var jättemysig på alla sätt, återkommer med rapport från shopping och modelltågsåskådande.

6 svar to “Fint på födelsedagen”

  1. Tanten måndag, 16 juni , 2008 den 7:33 e m #

    Härligt tjusigt! Grattis igen!

  2. Gunilla måndag, 16 juni , 2008 den 9:00 e m #

    Grattis i efterskott!

  3. Bim HD måndag, 16 juni , 2008 den 9:20 e m #

    Hm, och vad har flugsvamp med lyckans ost att göra? Vore väl tvärt om… för att få en flugsvamp är väl inte direkt något man blir lycklig av – mest sjuk 😉
    Må så grankott… hm… undrar vad det ÄR egentligen… nä, jag skippar tankeverksamhet… 🙂

  4. anonyma A tisdag, 17 juni , 2008 den 10:10 f m #

    Grattis~~~~
    See you soon in Seoul????

  5. annieverse tisdag, 17 juni , 2008 den 1:04 e m #

    Tanten och Gunilla: tack 🙂

    Bim: haha, ja det har jag faktiskt inte tänkt på, det där med flugsvampen, det har alltid bara varit så hos oss, när man fyller år dyker flugsvampen fram 😉

    anonyma A: ja, det hoppas jag!

  6. Elisabeth tisdag, 17 juni , 2008 den 5:15 e m #

    Grattis i efterskott! Intressant det där med flugsvampsljus på födelsedagen.

Kommentera

