Pajkoma

7 Jun

…ja, det existerar, i lika hög grad som paltkoma. Den erfarenheten gjorde jag i torsdags. Min man hade bakat rabarberpajer, dem skulle han ha med till jobbfikat. Det blev en del över. En stor del av det överblivna glufsade jag i mig i går eftermiddags….med massor av vaniljsås. 

Sen var jag helt DÄCKAD. Kunde knappt tänka en enda tanke och inte göra ett vettigt handtag resten av dagen. Det värsta var att vi var bortbjudna på kvällen, en annan svensk familj här i byn hade ordnat 6 juni-party….det vill man ju inte missa, så jag uppbådade mina sista krafter och ålade mig i Sverigedräkten, dagen/kvällen till ära.

Det blev en jättetrevlig kväll, jag är glad att jag gick. Men det vete farao om jag inte känner av pajkoman idag med. Måste fråga maken vad han egentligen hade i den där TOTALT LIVSFARLIGA pajen… 

13 svar to “Pajkoma”

  1. Bim H-D lördag, 7 juni , 2008 den 2:17 e m #

    Hrm… ibland kan det vara lika så gott att INTE veta, hihihi… käkade själv blåbärspaj hos grannarna igår – slapp sitta ensam en stund på nationaldagen…
    Hm, kanske skulle ta lite rabarberpaj med jordgubbar… Oatlys vaniljsås, vispad, och allt är som gjort… eller Tofu vaniljglass?
    Må så grankott…

  2. pbloggen lördag, 7 juni , 2008 den 8:15 e m #

    Mums vad gott!
    Hoppas att koman har släppt och att du skuttar runt i vanlig ordning. ;o)

  3. annieverse lördag, 7 juni , 2008 den 9:04 e m #

    Bim: blåbärspaj är nog om möjligt ännu godare än rabarberpaj!!!
    Skönt att du fick fira i trevligt sällskap🙂

  4. annieverse lördag, 7 juni , 2008 den 9:04 e m #

    pbloggen: haha, jag började komma till vett och sans typ klockan sex på kvällen, men bättre sent än aldrig😉

  5. brownie söndag, 8 juni , 2008 den 1:24 f m #

    Har du en Sverigedräkt????😉

    Btw prova den turkiska vaniljyoughurten på burk, den är som en dröm….svingod.

  6. Wanda måndag, 9 juni , 2008 den 8:08 f m #

    Och vad var det för recept? Sist jag gjorde rabarberpaj blev den seg som klister.Givetvis var svärföräldrarna på besök så mina försök att imponera gick käpprätt åt h-e.😦

  7. annieverse måndag, 9 juni , 2008 den 8:56 f m #

    brownie: se nytt inlägg😉

  8. annieverse måndag, 9 juni , 2008 den 8:56 f m #

    Wanda: jamenduvet, den där vanliga smulpajsvarianten. Helt enligt standardformulär 1a i Vår kokbok🙂

  9. Jämten måndag, 9 juni , 2008 den 5:44 e m #

    Åhhh, jag älskar både rabarber-och blåbärspaj!

  10. annieverse tisdag, 10 juni , 2008 den 11:42 f m #

    Jämten: you can’t go wrong with a paj, liksom!

  11. Moböjs söndag, 22 juni , 2008 den 11:17 f m #

    Ha, ha, ha…i min sjuka värld slutade det här inlägget med att familjen du firade hos bjöd på rabarberpaj!

    Det var ju lyckligt nog att de hoppade över den, i alla fall!
    😉

  12. annieverse söndag, 22 juni , 2008 den 12:26 e m #

    Moböjs. *asg* hur vidrigt hade inte DET varit om det stått rabarberpaj på festmenyn också…

Trackbacks/Pingbacks

  1. Sverigedräkten på koreanska « Annieverse - måndag, 9 juni , 2008

    […] Mitt liv som UFO fortsätter… « Pajkoma Sverigedräkten på koreanska måndag, 9 juni , […]

Kommentera

