Mystery shopping

21 Maj

PuccaHelloooo, Kitty!

Det kom ett mejl för några dagar sedan. Från min man i Seoul. Han skrev ”Nu får du inte komma med fler shopping-önskemål, för min resväska är knökfull!”

Hehe. Det känns bra att veta att han utnyttjat sin lediga tid på ett vettigt sätt. Livet består icke endast av kundmöten och förhandlingar, utan även av ytterst nödvändig shopping till hustru och dotter.

Vår dotter har önskat sig ”fina saker med Hello Kitty”. Själv har jag önskat mig ”fina saker med Pucca”. Det ska bli spännande att se vad maken har hittat.

Sen har jag bland annat bett honom köpa en del cd-skivor med koreansk pop, myggsalva (i Korea finns det oerhört effektiva medel man smörjer på kliande myggbett), samt en köttsax. Koreaner klipper ju gärna köttbitar istället för att skära dem med kniv. Jag tycker det är alldeles oerhört praktiskt. 

Men jag begriper ändå inte varför hans resväska är så full. Det är inga stora grejer jag har bett honom köpa. Och han tog den stora resväskan med sig! Har han shoppat till sig själv? Det verkar inte likt honom…

Mysteriet tätnar. Jaja, i morgon bitti lär jag väl ha fått klarhet 🙂

9 svar to “Mystery shopping”

  1. Cicci onsdag, 21 maj , 2008 den 3:08 e m #

    Du fyller ju snart år…

  2. annieverse onsdag, 21 maj , 2008 den 4:30 e m #

    Cicci: precis…

  3. Jämten onsdag, 21 maj , 2008 den 7:04 e m #

    Jasså gör du det?
    Va spännande att få se vad han har i väskan. =)

  4. annieverse onsdag, 21 maj , 2008 den 8:13 e m #

    Jämten: jo, karschloken kommer nämligen hem i morrn!

  5. Tanten torsdag, 22 maj , 2008 den 2:30 e m #

    Ptjaaa, det är ju inte så att jag är nyfiken – det är bara som jag vill veta. Var där skojjigheter i väskan? Grattis på födelsedagen förresten! När den nu inträffar!

  6. Ia torsdag, 22 maj , 2008 den 4:27 e m #

    Äh, det var jag på bilden. I min ungdom! (Typ fem år sen.)

  7. annieverse fredag, 23 maj , 2008 den 7:27 f m #

    Tanten: kolla nästa inlägg!
    Föllsedagen är om typ en månad…

  8. annieverse fredag, 23 maj , 2008 den 7:28 f m #

    Ia: åhå! Men du är dig säkert lik!

  9. Moböjs lördag, 24 maj , 2008 den 7:32 f m #

    Jag som läser baklänges(!) konstaterar att det var kudden. =)

Kommentera

