Efter festen följde Vim och Ajax

18 Maj

Varför vaknar jag alltid för tidigt morgonen efter en glad fest? Är det syndens straff? O, Luther där på min axel, är det så?

Igår körde min dotters skola sitt svar på Malmöfestivalen kan man säga, ”International Fest”. Själv var jag lite verksam i det skandinaviska båset, vi sålde bland annat egenhändigt ihoppysslade smörgåstårtor, sillmackor och gräddtårtor. Lång kö till våra delikatesser var det hela tiden, det var kul att se! Själv testade jag bland annat indisk och fransk mat. Många roliga aktiviteter för barnen var det, allt från hoppborgar till ansiktsmålning. Dottern hade en heldag.

På kvällen var vi på ”afterparty”, en dansk familj bjöd in oss skandinaver på knytis-grillkväll i sin trädgård. Ännu mer god mat, många skratt och allt för mycket gott vin…

Idag har dottern sovit till halv tio, själv vaknade jag som sagt äckligt tidigt. För att försöka sona gårdagens utsvävningar har jag nu städat badrummet. Det gick erbarmligt långsamt. Känner mig fortfarande lite suddig i konturerna, ärligt talat. Nåja, nu blir det en stark kopp kaffe till, sen ska jag ta itu med dammsugningen.

5 svar to “Efter festen följde Vim och Ajax”

  1. Tanten söndag, 18 maj , 2008 den 2:36 e m #

    Jag tycker det verkar som om du är lite hård mot dig. Toalettstädning mot baksmälla – det låter rent elakt.

  2. annieverse söndag, 18 maj , 2008 den 4:08 e m #

    Tanten: inom mig bor en liten självplågare som är bästis med Luther…

  3. Peter Harold måndag, 19 maj , 2008 den 2:04 e m #

    Till min egen stora glädje kan jag notera att det inte hänt på bra länge att jag vaknat ”för tidigt”…! Nåja, det kvittras ju utanför fönstret från fyra på morgonen, men det står jag ut med.
    😉

  4. annieverse måndag, 19 maj , 2008 den 2:19 e m #

    Peter: men du ligger inte vaken från fyra på morgonen hoppas jag?

  5. Moböjs lördag, 24 maj , 2008 den 7:36 f m #

    Så du såg inte ut som de lyckliga Ajax-morsorna i reklamen då, när du for fram med moppen? 😉

Kommentera

