Måste man vara glad när solen skiner?

9 Maj

Känner mig lite halvskum och på tvären. Det har varit STRÅLANDE sommarväder sedan i söndags, temperaturen ligger runt 28 grader, himlen är blå och solen skiner…och jag vill bara kura inne bakom nerrullade persienner. Ligga i soffan med ett iskallt glas vatten och kolla på dvd-filmer. Det känns nästan kriminellt.

Jag har ingen vidare förmåga att uppskatta fint väder om jag inte har semester och kan slappa runt lite som jag vill, närhelst jag vill. Dessutom gillar jag inte värme något vidare. Inte över 25 grader i alla fall. Jag blir bara svettig och slö.

Utomhusbaden här har öppnat för säsongen. Det lär nog bli några besök där i helgen; dottern äääälskar att bada och själv blir jag nog på bättre humör om jag får svalka ner mig lite.

6 svar to “Måste man vara glad när solen skiner?”

  1. Lena fredag, 9 maj , 2008 den 9:53 f m #

    Jag håller fullständigt med! Även i gamla Schweden har värmen börjat krypa närmare 25-gradersstrecket och det börjar kännas som om min gräns snart är nådd för vad som känns bekvämt… Här på jobbet ses jag lite som ”motvalls kärring” som klagar på värmen bara för att inte tycka som alla andra. Skönt att höra att det finns andra som tycker som jag!

  2. Jämten fredag, 9 maj , 2008 den 1:33 e m #

    Jag tycker om både värme och kyla. =)
    Jasså utomhusbaden har öppnat redan? Jag var ute i skogen idag och hittade en lite snöhög bland alla träden. =)

  3. annieverse fredag, 9 maj , 2008 den 1:41 e m #

    Lena: jotack, jag har kollat in att ni har sommarväder därhemma med! Vad trevligt med ännu en som ”vågar vägra värme”😉

    Jämten: snöhög?!?! Jo jag tackar, det var inte illa! Skicka hit den så jag får svalka mig lite😉

  4. brownie fredag, 9 maj , 2008 den 2:52 e m #

    Not at all, min kompis brukar säga: -Varför måste mina barn gå ut bara för att det är fint väder. De får gu ut när de vill🙂

  5. Elisabeth fredag, 9 maj , 2008 den 4:03 e m #

    Å så skönt att jag inte är ensam om att tycka att det är FÖR varmt för tillfället. Håller med; det ska inte vara mer än 25 grader, sedan blir det för varmt. Speciellt när man inte har något hav eller någon sjö (riktig sjö alltså, inte sådana pölar som kallas sjöar här) att bada i.

  6. annieverse måndag, 12 maj , 2008 den 9:04 f m #

    Brownie: din kompis är en klok kvinna😉

    Elisabeth: jag längtar också till ett ”riktigt” bad, uppväxt i Skåne som jag är så är det havet som gäller för min del!

Kommentera

