Achmed bor inte här (längre?)

1 Maj

Flera stycken vill prata med Achmed. En vill prata med Detlef. En vill beställa delikatesser från Ottos Feinkostladen, och sen är det en som vill boka in sig för Western Riding.

Samtliga får nekande svar. För hos oss bor vare sig Achmed eller Luisa, vi bedriver ingen delikatessrörelse, och ej heller kan man ägna sig åt Western Riding i vår trädgård (det sistnämnda hade väl vår hästtokiga dotter också gillat…)

Vad ÄR det för konstigt telefonnummer vi tilldelats? Varje feluppringare uppmanas av mig att tala om vilket nummer de har ringt. Och de har INTE slagit fel nummer. Det ÄR rätt nummer, men helt bort i tok fel. Om ni förstår vad jag menar.

5 svar to “Achmed bor inte här (längre?)”

  1. Bim H-D torsdag, 1 maj , 2008 den 11:49 f m #

    hihihi… kan man inte ringa bolaget som delar ut telenummer? Vore ju kul att veta VILKET delikatessmojs som du numera alltså bedriver… Ja, så du vet vad du ska svara… eller det kanske blir lång harang?
    Må så grankott

  2. Lennart torsdag, 1 maj , 2008 den 12:08 e m #

    Jag får bara samtal till en person på min mobil, men hon måste ha varit desto mer popular. Angela får samtal (en del från inkassobyråer), och textmeddellanden på alla dygnets timmar. Efter ett år verkar det nästan ha slutat, men fortfarande blir det ett och annan.

  3. annieverse torsdag, 1 maj , 2008 den 7:52 e m #

    Bim H-D: hihi, ja, jag skulle också väldigt gärna veta vad jag egentligen pysslar med, om det nu är delikatessmojs eller något annat. Men kollar man med teleupplysningen står det bara våra (en helt vanlig familjs) namn. Jag fattar ingenting…

    Lennart: Angela verkar vara en spännande person😉

  4. Wanda måndag, 5 maj , 2008 den 8:40 f m #

    När jag bodde i Östersund så ringde det under en lång period folk som ville komma fram till Odensala Camping. (Odesala – område ca 5 km utanför Östersunds centrum.) Vårat tlfnnummer började på 12… Odensala Campings nummer började på 10… och siffrorna däremellan stämde inte på en fläck. Märkligt.

    /W – fd nummerupplyserska

  5. annieverse måndag, 5 maj , 2008 den 9:25 f m #

    Wanda: Haha, fd nummerupplyserska var en fin titel! Snart hoppas jag att även jag är ”fd” på det planet…

Kommentera

