Filosofiskt

19 Apr

Jag undrar…

om jag och min dotter inte hade varit mor och dotter, utan hade varit jämngamla (alltså hon som den 9-åring hon nu är, och jag som den 9-åring jag en gång var) – hade vi blivit kompisar då, om vi hade råkat på varandra? Hade personkemin stämt, hade vi gillat varandra?

Eller hade vi bara gått omkring och blängt lite snett på varandra och undrat ”men vad är det DÄR för en knepig typ…”

Jag är inte säker på vilket, men lutar faktiskt åt det senare alternativet. Om jag ska vara riktigt ärlig.

Vilket känns lite konstigt.

6 svar to “Filosofiskt”

  1. Jämten lördag, 19 april , 2008 den 8:13 e m #

    Nämen, vilken rolig tanke, den har jag aldrig tänkt.
    Jag är inte heller säker på hur det skulle ha blivit faktiskt, kanske kan det bero på att man är för lika varandra?

  2. annieverse lördag, 19 april , 2008 den 10:36 e m #

    Jämten: ja, det är just det jag tror, att vi är för lika varandra 😉

  3. Brownies söndag, 20 april , 2008 den 9:10 f m #

    Men om ni inte var släkt så skulle ni kanske inte vara så lika varandra och då vara kompisar 🙂

  4. annieverse söndag, 20 april , 2008 den 10:35 f m #

    Brownies: hu, nu blir det jättefilosofiskt 😉

  5. Moböjs söndag, 20 april , 2008 den 3:41 e m #

    Hmm.. jag ger mig inte ens in i diskussionen, så djupt var det här. =-/

    Men en klart spännande tanke!

  6. annieverse söndag, 20 april , 2008 den 7:58 e m #

    Moböjs: ja, här kör vi djupt så det förslår…för stunden i alla fall 😉

Kommentera

