Stilfulla tofflor – finns de?

11 Feb

Säga vad man vill om Tyskland, men varma och gosiga innetofflor är det gott om här. Inte så konstigt. De flesta tyska hem jag har besökt har iskalla golv. Vet inte riktigt varför de är kallare än golven hemma i Sverige.

Jag tvekade länge innan jag köpte de här små sakerna. Å ena sidan var de väldigt sköna att ha på sig. OCH de kostade bara 4 euro på rea. MEN. Jag är ju en fåfäng liten sak. Och enligt mig är de här exemplaren apfula. Kolla bara…det ser ut som jag har haft ihjäl två överviktiga råttor, flått dem, färgat pälsen rosa och nödtorftigt tråcklat ihop med första bästa garnstump som kommit i min väg. Hu!

Nåväl, gosighetsfaktorn vann över fåfängan denna gång. Jag är ju så rysligt kall om fötterna…sommar som vinter. (Ser ni någon på stranden i sommar som ligger och solar i fodrade tofflor är det säkert jag…)

Är det någon av er som någonsin sett ett par snygga och stilfulla innetofflor? Nej, jag menar INTE såna med svandun och klack, tack så hemskt mycket. Skulle vilja ha ett par som liksom bara smälter in i min övrigt oerhört piffiga (hrrmmm…nästan jämt) lilla garderob.

Tips om köpställen emottages tacksamt!

Kommentera

