Melodifestivalen del 1

9 Feb

Men va faaaaeeeeeen är detta?!?!?

Christer Sjögren i final till Globen. Det här måste vara en sammansvärjning av ett stort gäng EU-lobbyister. Kan inte förklaras på annat sätt. Hur mycket har de pröjsat för att få Christers seger i hamn, tro? Hrmmmm…

Jag tycker att Velvet skulle ha glidit in i Globen. Hon hade åtminstone gått hem i Eurovisionsschlagerfestivalen 2007:s mest spektakulära deltagarland – The Land of the Dancing Diskoboll : Ukraina. Av fyra skäl: hon är blond (naturligt blond dessutom – exotiskt!!), hon var klädd i något guldglittrande, hon var urringad OCH hon framförde den typ av traditionell, lite småsentimental discoschlager som går hem i de ukrainska stugorna. Trust me. Jag har i och för sig bara vistats några dagar i Ukraina, men jag har bildat mig en MYCKET god bild av vad som faller de ukrainska musikvideo-tittarna på läppen.

Rent personligen hejade jag på pudlarna och E-Type.

Och bara så ni vet det, så uttalas inte Ukraina som ”Ukrajna”. Utan som ”U-kra-iiiii-na”. Så det så.

Kommentera

