Drömskt och pinsamt

28 Jan

Nu drömmer jag sådär konstigt igen. Men i natt var det åtminstone lite lustigt.

Jag var i England. Promenerade vid The white cliffs of Dover med en nyskild amerikanska som skulle köpa ett lyxhus i ett nytt bostadsområde direkt vid stranden (ehhhh…som om de skulle ge byggnadslov där…). Vi kikade runt i en massa halvfärdiga hus och sen begav vi oss till närmsta närbutik för att köpa något läskande. Det var nämligen en väldigt varm dag.

Utanför träffar vi på en kille som ser ut som Niklas Rådström såg ut på 1980-talet. Fast det var inte Niklas Rådström, för han pratade engelska. Vi presenterar oss och talar om vart vi kommer ifrån.

The Niklas Rådström-lookalike har köpt ananasbitar som är paketerade i små portionsförpackningar av plast. Tänk er en ananasring, uppdelad i fyra bitar, och varenda bit paketerad för sig! Vilket tokigt resursslöseri…vilket jag också säger till ”Niklas Rådström”.

Då…

…vänder ”Niklas Rådström” ena förpackningen upp och ner och synar den. Och så ger han mig en syrlig-ironisk blick och säger:

”Ehhh, du ska nog inte säga för mycket. Det här är en Tetra Pak-förpackning. Är inte Tetra Pak typ ett SVENSKT företag?!?!”

Varpå jag rodnar.

Sen vaknar jag och kan inte låta bli att fnissa.

Kommentera

