Bort med tjocka feta lyxen! Bort!!!

23 Jan

Jag är inte normal. Verkligen inte.

För vet ni. Jag ryyyyyyser när jag ser annonser i stil med ”tjocka, lyxiga frottéhanddukar, nu till nedsatt pris”.

För jag gillar INTE tjocka, lyxiga, nya frottéhanddukar.

Jag förstår inte hur de fungerar. Jag förstår inte finessen med dem. Hallå, kan någon förklara? What’s the point? Jag blir ju förbanne mig inte TORR av att torka mig med dem!

Det känns som att den tjocka lyxen bara svabbar runt vattnet på min kropp. Den suger inte upp för fem öre.

Kanske är det något som är fel med min hud? Kanske de där fina nya handdukarna torkar alla andra förbannade människor i ett nafs? Jag kanske är muterad på något specifikt sätt?

*grubblar i affekt*

Jag vill ha gamla, tunna, trådslitna handdukar. Gärna med apfula mönster på, då har jag något att irritera mig en liten smula på, så att adrenalinhalten stiger alldeles lagom på morgonkvisten.

Av handdukar som inte torkar ordentligt stiger adrenalinhalten dessvärre till rent ohälsosamma nivåer, känns det som.

Kommentera

