Slut på degandet

27 Dec

Jag mår väl ungefär som jag förtjänar efter julens härjningar. Kan inte säga att det var någon som tvingade mig att sätta i mig lax och ål och nubbe och jansson och prinskorvar och brunkål och julost och några kilo pepparkakor och…och…

Nåväl. Idag ska jag försöka råda litelite bot och promenera ner till stan. En powerwalk på 35 minuter är väl inte helt fel. Ska infinna mig hos frisören klockan två. Sen ska jag nog – totalt mot bättre vetande – kika in i någon reabutik innan jag powerwalkar mig hem igen.

I övrigt blir det lite jobb vid datorn idag, och så fortsätter vi att rensa här i huset. Det känns inte lika hjärtskärande som när vi började med det efter pappas död. Jag kommer på fler och fler grejer som jag faktiskt utan problem kan göra mig av med. Egentligen är det ganska få saker jag absolut vill behålla. Till dem hör alla fotografier, mina föräldrars brevsamlingar och ett antal tavlor. Kanske några prydnadssaker också.

På tal om något helt annat saknar jag redan de tyska bröden. Är jättetrött på vörtbröd och sirapslimpor och alla andra degiga svenska varianter som känns helt befriade från fibrer.

Kommentera

