Från det ena till det andra

23 Dec

Kom i säng klockan tre i natt efter en himla trevlig 40-årsfest. Vaknade halv tio, pigg som en lärka och otroligt nog inte det minsta bakfull. Fylld av energi, och redo att ta itu med femtioelva projekt, varav inte ett enda hade något att göra med julen – det ni!

I förmiddags satt och jag och jobbade, och sen blev det en sväng till Ikea för inhandlande av allt från nya taklampor till en hallmatta, täcken och kuddar. Ja, jag VET, det låter helt sinnessvagt att åka till Ikea på lillejulafton. Men faktum är att det var nästintill folktomt – så folktomt det nu kan bli på Ikea. Hursomhelst var det mindre folk än en vanlig lördag, så jag antar att folk shoppade sina sistaminuten-klappar någon annanstans.

Åt köttbullar i restaurangen, sen mot kassan och hemfärd. Jobbade en stund till, och på eftermiddagen hängde jag upp nya gardiner, städade ur några skåp i förrådet, dammsög, tvättade golv i hall och kök, och hängde upp tavlor.

Det har blivit så FINT efter omtapetseringen här i radhuset. Fondtapeten är HELT RÄTT. Känner mig mycket inspirerad att gå omkring här och pyssla, ställa i ordning och ha lagom beslutsångest över hur tavlorna ska hänga.

Hoppsan, nu kom jag på att jag faktiskt har ett julrelaterad projekt att ta tag i. Måste slå in dotterns två julklappar! Vore väldigt förargligt om jag glömde dem när vi åker till svärföräldrarna i morgon för att begå julfirandet.

Bäst att smyga iväg med papper, tejp och snören nu…

GOD JUL!

Kommentera

