Hitting the road again

21 Dec

Nu på förmiddagen drar vi norrut, till Skåneland, för att fira jul och nyår. Bilen lastas full med tyskt julgodis, gott öl, lika goda viner (förhoppningsvis), julklappar samt en förbannad massa bråte som vi har för oss att vi behöver hemmavid i radhuset.

Äntligen ska jag få se hur renoveringsarbetet har utfallit – spännande!! Inte minst den något spektakulära fondtapeten…

Dottern och jag stannar i Sverige ända till den 10 januari. Men det blir inte bara glitter och glamour och slappande, inte för mig i alla fall, jag har laptopen och en del inbokade jobbuppdrag med mig. Fast det känns rätt så trevligt att ha något ”vettigt” att göra med, så att hjärnan inte slappar till alldeles, likt klistrig kolasmet.

Såhär på morgonkvisten är det fem minusgrader här i Düsseldorf. Undrar om vännerna i Arvidsjaur fortfarande har plusgrader…

Kommentera

