Äntligen lite kul shopping!

17 Dec

Det är ingen underdrift att påstå att jag är besviken på klädshoppingen i Düsseldorf. I princip har man att välja mellan prestigebutikerna på Königsallee, med dyra designermärken, och de gamla vanliga kedjorna som HM etcetera. Vad skulle jag lämna Seoul för? Tänk att få gå och rota i Mr. Chois oöverskådliga klädberg igen, att likt en envis mullvad gräva sig igenom dem och komma ut med ett och annat fantastiskt fynd till fantastiskt pris på andra sidan högen…

Men. Två saker. För det första har jag sparat pengar på detta vis. Det enda jag har shoppat sen vi kom hit är tyska böcker. Det räknas väl knappast, hihi…

Det andra är att jag har upptäckt outlet-världen.

Någon timme från Düsseldorf ligger Roermond i Holland. Där finns det en väldigt najs outlet med allt från sportmärken som Nike, Adidas, Reebok och Champion till butiker som för Filippa K, Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Dolce & Gabbana, Sand och Diesel – och mycket mer. Hängde på en annan svensk tjej som skulle dit för några dagar sedan, och det var verkligen kul. Priserna ÄR låga. Ja, inte alltid HM-låga, men det kan man ju inte förvänta sig med dessa märken heller. Jag kom hem med aerobicsbyxor från Nike för 170 kronor, en tuff rosa minikjol i manchester med skojiga applikationer från Tommy Hilfiger för typ 400 kronor och en svart manchesterkjol från Sand för 300 spänn. Butikerna har ofta många varor till 70-30 procent på outletpriserna.

Jaja. Mina insparade pengar har raskt åkt tillbaka ut i konsumtionssamhället, hrrrmmmm…

Om vi lägger på en halvtimmes bilkörning till kan vi ta oss till outlet-stället Maasmechelen i Belgien. Lär vara ännu större än det i Roermond.

Något att se fram emot på det nya året 😉

Kommentera

