Inte helt rätt i drömmarnas värld

7 Dec

Någon gång i natt drömde jag att min familj var på semesterresa i Peru.

Mitt i drömmen vaknade jag. Behövde gå på toa.

När jag gick och la mig igen tänkte jag som så: ”nu måste jag försöka fortsätta på drömmen, för den var ju spännande”.

Så försökte jag frammana några av drömbilderna. Och knoppade fridfullt in igen.

När jag vaknade i morse mindes jag att jag faktiskt lyckats fortsätta på samma dröm! Det var samma miljöer och samma handling.

Fast jag hade inte lyckats till ett hundra procent. För i ”del 2” talade vi inte om detta land som Peru. Av någon anledning hade vi döpt om det till Bolivia?!?

Jaja, man kan inte ha helt rätt jämt. Och geografi har aldrig varit min starka sida. I synnerhet inte när jag drömmer…

Kommentera

