Sanningar

6 Nov

Jag har blivit utmanad av Brownies! Först några regler:

1. Länka till den som taggat dig

2. Berätta sju personliga sanningar om dig själv

3. Tagga sju personer i slutet av ditt inlägg

4. Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar, så de uppmärksammar att de blivit utmanade.

Då följer sju absoluta sanningar om The UFO herself:

1. När jag var gravid levde jag till cirka 65 % på Banana split. Kunde inte få nog. Och mycket grädde skulle det vara.

2. Något av det värsta jag vet är människor som – helt oombett – talar om för mig vad jag borde göra av mitt liv, och hur jag ska göra det. Som om det vore Gud Faders eviga sanning.

3. Jag har också extremt svårt för människor som har väldigt bestämda åsikter om både det ena och andra, men som inte kan underbygga det med fakta, utan bara hävdar ”men det vet väl alla att det är så”, eller ”jomen det stod ju i tidningen att…”.

4. Jag har extremt bra tidsuppfattning, i den meningen att jag nästan alltid vet vad klockan är utan att behöva titta på den, och att jag är helt strålande på att beräkna tidsåtgång för olika saker. Till exempel hur lång tid det tar att åka ner på stan, köpa en pyjamas till dottern på HM, fika och sedan åka hem. Det slår sällan fel på mer än några minuter.

5. Jag gillar regnväder jättemycket. Somliga blir deprimerade av det, men jag tycker bara det är mysigt när himlen mörknar och det öser ner. Förutsatt att jag är inomhus, alltså.

6. Jag tror inte på ”first impressions last”. Somliga människor gillar jag helhjärtat när jag träffar dem första gången, och fortsätter att gilla dem. Men sen finns det somliga jag inte gillar nåt vidare vid första träffen, fast som jag sen blir riktigt bra kompis med. Hmmmm…dålig människokännedom?!?

7. Jag tycker det känns skitäckligt att gå i strumplästen med byxor som går ända ner till golvet. Kan bara inte med att känna hur byxan nuddar tårna/golvet. Då måste jag vika upp byxbenen. Fråga mig inte varför.

Jag utmanar följande (har dock ingen aning om de redan åkt på denna utmaning…)

Grefven, Mie, Barbafjant, Allatalarsvenska, Evisaur, Victoria, Jämten.

Kommentera

