Jesus var kvar i hallen i går kväll

5 Nov
2 november kl. 10:18

Här kommer bildbeviset som hör till inlägget nedan. I går kväll framträdde dock bara ett ansikte på väggen, inte två.

Jesus eller jultomten?

Jesus, tycker jag. Är det inte en gloria som svävar över huvudet?

Ja, det är ju lite lockande att följa Monicas kommentarstips och slå mynt av fenomenet. Ringa lokalpressen och tipsa, ta inträde för folk som vill komma och glo, kanske utöka med caféverksamhet i matrummet (enkla smårätter och vin låter väl trevligt), trycka upp vykort, och varför inte t-shirts…hmmmm…möjligheterna är oändliga. Det finns säkert TV-kanaler som vill intervjua mig också (mot betalning, naturligtvis). Sen är det väl bara naturligt att jag följer upp med min självbiografi? Plus en filmversion?

The sky is the limit, hörni! Fast å andra sidan, däruppe sitter ju den riktige Jesus, och honom har jag trots allt en del respekt för…hrmmm…nu får jag liksom en vision av hur han hytter med pekfingret mot mig och med sträng röst säger något om månglare i templet.

Äsch då.

Kommentera

