Märkligt…spökligt

31 Okt

How bizarre. Speciellt i Halloween-tider.

Tidigare ikväll skulle jag hämta dottern från en sen ”after school activity”. Hallampan hade pajat och jag orkade inte leta fram en ny glödlampa innan jag skulle iväg. Så jag satt i trappan i hallmörkret och drog på mig stövlarna.

Då…ser jag på den vita väggen mittemot speglingar av ljus som kommer utifrån gatan (vi har ett glasparti i ytterdörren).

Och delar av dessa speglingar skapar en bild. Nej förresten, två bilder.

Vad som framträder på väggen är två porträtt som påminner riktigt mycket om det ansikte som finns på den berömda svepduken i katedralen i Turin. Den som sägs visa en bild av Jesus ansikte.

Naturligtvis saknade kameran batterier, så jag kunde inte fotografera ikväll. Ska skaffa nya batterier till i morgon kväll och se om jag kan få en bild av fenomenet.

Min man, som på intet sätt kan sägas stå i någon mer finstämd kontakt med högre makter…till och med han erkänner att det ÄR två skäggprydda, Jesus-lika mansansikten som syns på väggen. Men han har en ganska prosaisk förklaring till fenomenet:

”Tja, glasmästaren var väl kristen.”

Kommentera

