My kind of girl

28 Okt

Meet Pucca! Det är hon som befolkar min blogg-bakgrund för tillfället.

Pucca är en koreansk seriefigur. Hon är restaurangägardotter (pappan äger den kinesiska nudelrestaurangen Guh Ryeong) och bor i Sooga Village. Pucca är kolossalt förälskad i Ninja-eleven Garu. Han är sådär intresserad av Pucca. Men det ser Pucca bara som en utmaning.

Jag tycker Pucca är otroligt söt, och på något vagt sätt påminner hon mig om Lilla My, som är en annan av mina tecknade favoriter.

[rockyou id=88939018&w=426&h=318]

Listen and weep: jag är stolt ägare av Pucca-blyertspennor, en Pucca-väska och inte mindre än två Pucca-armbandsur. Ett av dessa beordrade jag min man att inhandla när han var på tjänsteresa i Korea häromveckan (nästa gång han reser till Seoul tror jag att jag vill ha en plånbok). Just nu håller jag förresten på att göra ett vanvettigt stiligt halsband med Garu som berlock. Fatta hur hyperfräsig jag kommer att se ut med matchande halsband och klocka! (Hmmm…ska nog satsa på att göra några örhängen med…).

I Sverige kan man tydligtvis se Pucca-avsnitt på Jetix TV (hette förut Fox Kids). Och köpa Pucca-barnkläder på La Redoute (av alla ställen).

Titta in på Puccas hemsida! Jetix TV har också en läcker, animerad Pucca-sida .

Kommentera

