Makeover på gång

21 Okt

Vilken vecka. Den har gått i expressfart, fast samtidigt känns det som att jag varit i Sverige hur länge som helst, eftersom jag hunnit med så mycket. Rensat nästan hela trädgården, kört Skåne runt och träffat vänner, varit på Tivoli, shoppat….i princip har jag hunnit med allt vad jag ville.

Nästa gång vi kommer hit blir till jul. Och förhoppningsvis ser det lite annorlunda ut i huset då.

Jag har nämligen bestämt mig för att fräscha upp lite. Bland annat bli kvitt de gulnade och otroligt dammsamlande sjögrästapeter som förmodligen har suttit här sen huset byggdes någon gång i slutet av 60-talet. Väck med dem, istället blir det målade väggar. De kommunalgrå innerdörrarna ska också målas om och delar av innertaket. Och på en vägg blir det en ganska så uppseendeväckande fondtapet. Det var kärlek vid första ögonkastet i tapetaffären!

Andra veckan i november är det tanken att arbetet ska påbörjas. Har bokat in en trevlig hantverkarfarbror som gjort en del jobb hemma hos mina svärföräldrar, och vars arbete de är mycket nöjda med.

Har även planer på att göra om badrummet. Originalinredning där med. Javisst är det fortfarande funktionsdugligt, men rejält slitet och inte så praktiskt.

Så nu undrar jag om det är någon som kan rekommendera någon pålitlig och noggrann VVS- och badrumsfirma i Skåne? Jag har frågat runt lite, men har hittills bara fått tips på firmor som absolut inte kan rekommenderas…

Nej, nu ska jag sätta mig i bilen och skjutsa dottern till en kompis. Efter det blir det ett sista ryck i trädgården, och sen ikväll styr vi kosan mot Kastrup.

Kommentera

