Träna med täckbark

19 Okt

1. Åk till Coop Forum, Bauhaus eller något växtcenter.

2. Välj ut en kundvagn. Gör det noggrannt. Det måste vara en vagn med kärvande hjul, så den blir lite tyngre att manövrera. HIttar du ingen med kärvande hjul får du väl fixa det själv (typ linda in lite snöre runt navet, eller sparka hårt mot hjulen – se bara till att butikspersonalen inte är inom synhåll).

3. Skjut vagnen framför dig och bege dig in. Du får nu en lätt workout av bröst- och armmuskler (tack vare att vagnen är svår att styra) 4. Bege dig till trädgårdsavdelningen. Här lassar du på så många säckar täckbark du bara kan. Kom ihåg att lyfta rätt så du inte skadar ryggen. Genom att lyfta korrekt får sig dessutom benmusklerna en rejäl omgång! Minst fem säckar med 50 liter vardera ska det vara.

5. Börja manövrera det kärvande vagnshelvetet mot kassan, och efter betalning ut till bilen. En rejäl workout för bröst och armmuskler!

6. Lyft i säckarna i bagageutrymmet. Återigen: skona ryggen och låt benmusklerna jobba!

7. Åk hem och lasta ur. Se punkt 6.

8. Släpa ut säckarna i trädgården och påbörja täckningsarbetet. En tung, avslutande övning där muskler över hela kroppen får jobba.

9. Kollapsa efter några timmar med gott samvete.

10. För att hålla dig i trim bör du köra detta program var tredje dag. När dina rabatter är täckta går du över till grannarna och börjar fylla deras. De blir säkert jätteglada.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: