I min lilla, lilla värld av drömmar

11 Okt

De senaste nätterna har jag drömt så intensivt att jag känner mig helt slut när jag vaknar. Det är inga otäcka drömmar, men lite konstiga.

I förrgår drömde jag att jag var på gruppresa med min familj, samt några familjer vi lärt känna här i Düsseldorf, samt en hel hoper av mina klasskamrater från grundskolan. Vi hamnade på ett jäterörigt hotell, en morgon när vi skulle gå upp hade någon hämtat alla våra resväskor och hällt ut innehållet över hela frukostmatsalen i en enda röra. Och bara för att jag inte kunde hitta mina kläder i röran hann jag inte med någon frukost. Jag sprang omkring i morgonrock och var sur som en citron.

På kvällen blev det party, och av någon anledning dök Ulf Brunnberg (Vanheden i Jönssonligan, ni vet) upp. Han var välklädd och väldigt gentlemannamässig, men jag tyckte det var lite störande att han kvällen igenom tjatade om seglarskor, olika märken och fördelar och nackdelar med dessa.

Och i natt drömde jag att jag skulle åka från Korea, fast inte med flyg utan båt. Jag stod på däcket när båten lämnade hamnen, såg ut över alla höghusen som var täckta av ett spöklikt dis, och grät floder. Eller kanske oceaner.

Kommentera

