Tysk höst

6 Okt
6 oktober kl. 14:01

Idag är det en såndär härligt, krispig, solig och färgstark dag som man önskar att hela hösten var.

I morse lyckades jag sparka ut mig själv i verkligheten och gav mig ut på en långpromenad längs Rhen. Ack så vackert. Daggpärlor som glänser i det frodigt gröna gräset, röda nypon här och var, klarblå himmel, hela kitet.

Såna här dagar tycker jag det är lite lustigt att somliga människor anser det vara lite obehagligt att bo här. Av miljöskäl. För att det är så nära Rhurområdets industrier. Kan ju inte vara nyttigt.

Då tänker jag mig tillbaka till Peking. Där kan man snacka föroreningar. Värre har jag min själ aldrig sett. Seoul framstod som en alpby i jämförelse med den staden. Och om Seoul framstod som en alpby, vad ska jag då säga om den här lilla lummiga orten?

Är det något jag har fått klart för mig genom att bo på olika platser på jorden, så är det hur mycket sanning som ligger i uttrycket ”allting är relativt”.

Kommentera

