Skincare med UFOt

27 Sep
27 september kl. 08:11

Nu fortsätter jag lite på badrumstemat, men inriktar mig på en speciell badrumsrelaterad aktivitet, nämligen hudvård.

När jag var i Sverige senast gick jag på ansiksbehandling (presentkort från mina snälla svärföräldrar), och hudvårsterapeuten på salongen rekommenderade mig att använda produkter utan mineraloljor, eftersom dessa kan täppa till huden och ”göda” pormaskar och annat skit.

Nu vet jag inte om detta är sant eller inte – därom tvistar de lärde, enligt vad jag har läst mig till – men jag tänkte att jag kunde testa i alla fall. Har därför kört med några produkter från Dermalogica ett tag, och visst verkar de vara bra, men HU vad dyra de är!!!

För någon vecka sedan shoppade jag runt i downtown Düssseldorf, och upptäckte då en tysk kedja vid namn dm Drogeriemarkt. De är lite som Kick’s. Smink och hudvård och schampo och hårspännen och sånt. Fast på dm Drogeriemarkt kan man även köpa barnmatsburkar, blöjor, kosttillskott, rengöringsmedel, biodynamiska juicer och hälsogodis.

dm Drogeriemarkt har en egen serie med hudvårdsprodukter utan mineraloljor. Den heter Alverde. Har testat dag- och nattkräm, de passar min hud jättebra. Och ännu bättre är att de är billiga. 30 ml dagkräm kostar cirka 30 svenska riksdaler. Betydligt billigare än inhemska konkurrenten Weleda. Det kan man ju leva med!

Så kommer ni till Tyskland och vill shoppa krämer och sånt bör ni inte missa denna kedja. Man kan botanisera här hur länge som helst.

Fy tusan, nu låter jag som en dålig reklamfilm. But what the heck. Jag är ju inte bara mamma utan även seriös hudkrämskonsument.And I’m worth it.

Kommentera

