Trafiktankar

10 Sep

I Korea kör man långsamt (på grund av de eviga köerna överallt) och är inte så noga med att följa trafikreglerna.

I Tyskland kör man snabbt (inte bara på Autobahn) men är desto mer noggrann med trafikreglerna.

Efter att ha skytt oövervakade övergångsställen som pesten i Korea, och alltid sett mig för väldigt noga även vid grönt för gående, har jag fortfarande svårt att vänja mig vid hur enkelt man som gångtrafikant kommer över gatan här i Düsseldorf. Det har ännu inte hänt mig att en bilist inte stannat och släppt över mig vid ett oövervakat övergångsställe.

Kommentera

