Nu så

7 Aug

Nu är det snart dags att bege sig till Kastrup, och det dröjer nog lite innan jag hör av mig.

Deutsche Telekom ska välsigna oss med både telefonlinje och bredband den 9 augusti, är det sagt. Men vis av erfarenhet, i och för sig med Telia, men ändå, så låter jag osvuret vara bäst. Vi får hel enkelt se när jag kan komma åt sajberspejs igen.

Jaja. Jag lär inte ha några sysselsättningsproblem medan jag väntar på bredbandet. Redan i morgon ska jag på något heldagsarrangemang för nyanlända utländska familjer i Düsseldorf. Det är internationella skolan som arrangerar det hela. Lite information om hur saker och ting funkar i Tyskland, diverse tips om livet i Düsseldorf med omnejd och så. Det blir nog bra. Sen tar det väl ett antal dagar att bo in sig i huset med. Pyssla i ordning, flytta runt grejer, etcetera.

Det känns lite sorgesamt att lämna lilla radhuset. Det är ett vänligt och soligt hus. Ju mer jag rotar runt här, desto mer känner jag mig hemma. Men det beror väl på att jag håller på att göra det till mitt. Samtidigt finns mamma och pappa ju fortfarande kvar här. Inte minst känner jag det varje gång jag går in genom dörren. Alla hus har ju en speciell lukt, tycker jag. Och här luktar det precis likadant här som när de levde. Jag är glad för det.

Men nu får huset lite sällskap. Dottern till en av våra goda vänner ska börja läsa på universitetet och flyttar hit från norra Skåne. Hon har tjing på en lägenhet i centrum tillsammans med en kompis, men det dröjer ett tag innan den blir ledig. På något jättefånigt sätt känns det skönt att huset slipper vara ensamt för länge.

Tjillevipp så länge! Njut av solen!

Kommentera

