Det närmar sig…

6 Aug

Jaha, hörni. Nu är det strax dax.

I morgon eftermiddag sätter åttaåringen och jag oss på flyget till Düsseldorf. Ihhhhh! Spännande!!

Men nu backar vi bandet lite.

Det är ju idag som flyttfirman kommer därnere. Och min man ska stå där och vifta och dirigera glada (?) flyttgubbar. Ujujujuj. Jag måste säga att det är liiiiiite nervöst. Inte för att jag tror att maken inte reder ut det. Nejnej. Han är så rekorderlig så. Utan för att jag inte är säker på att vi har planerat inredningen på bästa sätt. Det kanske blir HELFEL här och där.

Tja, i så fall får vi väl ringa på hos grannarna, det finns säkert några rediga starka karlar som jättegärna vill hjälpa oss flytta möbler….ehhhh…hrrrmmmm.

Maken har förresten redan yrat runt lite bland grannarna och presenterat sig. Fått låna gräsklippare också. Tydligtvis är gräset i trädgården typ halvmeterhögt. Vi får nog leta vidare efter en granne som har lie.

Jag måste säga att det känns litelite tokigt att dottern och jag ska löga oss på stranden idag och göra mest ingenting (efter denna skitväderssommar måste man ju passa på), medan min man står där och försöker få rätsida på alltihopa (för att inte tala om hur flyttgubbarna sliter). MEN. Allt är inte glitter och glamour, inte. Nänä. Vi ska till tandläkaren idag också, dottern och jag. Det känns genast bättre att tänka på detta. Att vi inte bara slår dank medan andra sliter. Hihi. Man är väl svensk med Luther på axeln. Eller hur det nu var.

Efter bad och tandläkeri ska dottern avlevereras hos kompisen L för att tillbringa natten där. Ett utmärkt arrangemang, tack kära L:s mamma för det! Dottern kommer att ha jättekul medan jag kan packa och städa upp och rensa några maskrosor till innan det är dags att bege sig.

Häpp. Dax att pyssla ihop fikakorg till stranden.

Må solen skina på alla!

Kommentera

