Sverige är hemma hos ”nuna”

3 Aug
3 augusti kl. 14:26

Det här är en av mina absoluta favoritbilder. Kolla in ”fotomodellernas” underbara miner!

Bilden föreställer min dotter och hennes kompis ”Lillgrabben”, som hon kallar honom. ”Lillgrabben”, 4 år, är son till en av min mans före detta kolleger i Seoul. Världens sötaste unge!

När koreaner blir fotograferade gör de ALLTID V-tecknet (åtminstone i privata sammanhang). Oklart varför. Min dotter har glatt adopterat denna kutym.

”Lillgrabben” kallar min dotter för ”nuna”, vilket är det ord koreanska pojkar använder för ”storasyster”.

En gång i våras, när vi tillbringade en söndag tillsammans, förklarade ”Lillgrabbens” mamma för honom att Pippi Långstrump kommer från Sverige.

”Sverige! Där har jag varit! Sverige, det är ju hemma hos nuna!”, utropade ”Lillgrabben” världsvant…

Kommentera

