Gruff

26 Jul

Jag är inte riktigt mitt vanliga sprudlande jag, det får nog erkännas.

Dels tror jag det är vädret. Jag har inte haft möjlighet att bada utomhus en enda gång denna sommar. Utom i dotterns lilla plaskpool i trädgården, men det räknas inte tycker jag. Och så vill jag använda mina piffiga sommarkläder från Korea utan att frysa.

Dels är det avsaknaden av tillförlitligt bredband. Enligt Telia är det en telestation som har brutit samman, de har försökt laga den i omgångar men inte riktigt fått till det. Jaha. Allt jag kan säga är att det inte är så himla jättekäckt när man behöver bredbandet för sin yrkesmässiga verksamhet. Och förmodligen hjälper det inte att byta operatör, de andra är ju beroende av de här telestationerna.

Morr.

Nåväl. Igår eftermiddag fungerade det utan avbrott, och idag verkar jag också kunna använda det. Kanske är det äntligen fixat nu.

Under dagen ska min nya laptop levereras. Hurraaaaa! Det blir kul att sätta sig med den, installera program och ha sig. Och förundras över hur oerhört mycket bättre den är än min gamla (i bästa fall).

Till dagens ljuspunkter hör även att jag upptäckt att det finns två koreanska restauranger i centrala Düsseldorf.

Tur att livet har sina ljuspunkter.

Kommentera

