Tack men nej tack

19 Jul

Jaha, och så var det marknadsdags, närmare bestämt Sjöbo marknad, och nu är vi uppe i fyra personer/familjer som har undrar när vi ska gå på den. Inte OM vi ska gå, utan NÄR.

Grejen är att jag inte har någon lust att gå på Sjöbo marknad. Herrejisses, jag har vandrat runt på marknader hur mycket som helst i Seoul. Där finns vansinnigt stora marknader. Som alltid är öppna. Och som säljer i princip allt. Jag är marknads-mätt.

Nej, jag vet, det är inte riktigt samma sak. På marknaderna i Seoul kan man inte köpa svenska marknadskarameller, renkorv, målade trätofflor och honung i fina glas. Till exempel. Men jag får ont i lilla maggen av marknadskarameller, och resten av prylarna kan jag avstå från.

Och vill jag nödvändigt trängas med folk kan jag ju alltid åka till Seoul.

Men det vill jag inte för tillfället.

Vad jag vill är att åka ut och bada.

Fast just nu kan jag inte. Jag arbetar. Vilken tajming. Har börjat jobba igen nu när vädret äntligen blivit bättre. Jamen vad kan man förvänta sig av ett UFO?!?

Om jag jobbar undan ordentligt idag kan jag kanske smita ut och bada en stund i morgon.

Om vädret håller sig. Pepparpeppar.

Kommentera

