Jag vill inte bli gruffad på

6 Jul

Urrrrk.

Tre dagar efter att vi äntligen fått igång bredbandet så går hela tjänsten ner. Min man ringer supporten och det visar sig att bredbandet nog kommer att ligga nere i typ två dygn. Vad i h-e….tja, vi får väl skylla oss själva antar jag, eftersom vi valt kolossen på lerfötter, alltså det där bolaget som börjar på T och slutar på a.

Istället för att surfa kan man ju till exempel stryka tvätt. Vilket jag gör. Min man tittar förvånat på mig när jag står och stryker diskhanddukar. Det gör jag ju aldrig annars. Jag förklarar att det här trots allt är mina föräldrars hus, och det känns som om min pappa, mästerstrykaren himself, mannen som strök allt som gick att stryka, tittar ner på mig från sin himmel när det är dags att plocka ut saker från torktumlaren, och så rynkar han pannan och gruffar om jag smyger in ostrukna handdukar i skåpen. Faktiskt känns det så.

Men jag stryker inte kalsonger och trosor. Nej, förlåt mig pappa, men någonstans drar jag ändå gränsen. Faktiskt.

Kommentera

