Prioriteringar

27 Jun

Min man och jag har bestämt oss för att göra vissa nyanskaffningar till radhuset. Till exempel tycker vi att det vore väldigt praktiskt med en diskmaskin samt en torktumlare. Så igår larvade vi runt i ett antal vitvaruaffärer för att sondera terrängen.

Bäst vi går runt där och kollar energisnålhet och prestanda tänker jag att äsch, de här grunkorna verkar ju tämligen likvärdiga. Vi kan väl ta vilka som helst, det kvittar.

Så jag pekar ut två maskiner för min man och säger att de här verkar väl bra, dessutom är det sommarrea-priser, det är väl bara att slå till, så har vi detta ur världen.

Min man tittar på mig och ler. Och så säger han ”är det här ett typiskt kvinnligt beteende, eller är det bara du, liksom…kapitalvaror kan du tydligtvis köpa på fem minuter, no problems, men när det gäller kläder ska du ut och in i affärer och titta och fundera och prova och gå tillbaka X antal gånger och prova igen och….ursäkta, men jag tycker det är lite komiskt…”

Ärligt talat blev jag svarslös. Men tyckte också att företeelsen i fråga är lite komisk. För han har ju rätt. När det gäller ett par brallor för några hundringar måste jag ha gott om tid på mig, men en torktumlare för några tusenlappar…äh, what the heck, alla modeller är väl same, same but slightly different, bara att langa fram kreditkortet, typ.

Men det är klart. Kläderna gör kvinnan. Och mannen, vill jag bestämt hävda. Man gör ju någon typ av statement medelst de kläder man exponerar sig i varje dag. Vare sig man vill eller inte.

Jag exponerar däremot inte min inre själ genom att ikläda mig en torktumlare varje dag. Fasen vad det skulle vara tungt att släpa med sig på stan. Nej tack, inte med min halvdåliga rygg.

Men min man tycker trots allt inte mitt resonemang om same, same but slightly different var helt bort-i-tok. Så om det går som planerat så har vi två nya hushållsmaskiner här i huset i början på nästa vecka.

Najs.

Men det är klart….hade vi varit i Seoul hade vi nog fått dem hemlevererade samma dag. Eller dagen därpå.

Gnäll, gnäll. Sorry, jag kunde bara inte låta bli, hihihi…

Kommentera

