The updejt

8 Jun

Jahaja. Än lever UFOt.

Det var inte riktigt lika plågsamt hos doktorn den här gången. Men förra gången stack han ju kanylen i två muskler (det kan ha varit tre…jag var lite lummig..). Nu fokuserade han på en, den som fortfarande gör ont i vissa lägen.

Muskeln i fråga hoppade hit och dit när den träffades av nålen, det gjorde både ont och var allmänt läbbigt. När doktorn var klar satt jag och väntade på att jag skulle bli svimfärdig, som förra gången, men si det slapp jag. Det tar sig minsann för the Swedish Viking-amazonkvinna!

”And now you go to physiotherapy today, sa doktorn bestämt. Sen klappade han mig på axeln (den som jag inte har ont i), bugade lätt och vinkade av mig på sedvanligt manér.

På fysioterapin möttes jag av dom pigga, vinkande fysioterapeuterna som raskt tryckte ner mig på en ledig brits och bäddade in rygg och axel i värmedynor. Det var alldeles ljuvligt skönt, och jag var på väg och somna flera gånger, men hindrades av att fysioterapeuterna drog undan förhänget cirka varannan minut och glatt frågade ”You ok?”.

Efter 20 minuter kom en av dem och applicerade några lustiga sugkoppar på min axel. Det fick mig att tänka på blodiglar. Varpå jag blev hysteriskt fnissig och tänkte att ja här kör de med innovativa behandlingsmetoder, minsann.

Men sugkopparna var kopplade till en TENS-maskin (transkutan nervstimulering). TENS är ett sätt att lindra smärta via svag ström som förstärker kroppens egna smärtlindringssystem.

Och efter detta var det dags för behandling med infrarött ljus. Och som traditionen bjuder lite ofrivillig kissåbajshumor:
”And now Annie, please shit”.
”Nej tack så väldigt mycket, men jag gick faktiskt på toa innan jag gick hemifrån.”

Egentligen borde jag väl gått hem och vilat efter detta, men ibland (väldigt ofta) vet inte UFOt sitt eget bästa, så jag åkte ut på stan och fotograferade istället. Det är ju inte många dagar kvar nu, och jag vill ha med mig så många spännande, fina och roliga bilder som möjligt…

Ska faktiskt lägga mig på sängen en stund nu. Har precis serverat dottern lite mellanmål, och dragit dagens lustiga skit-historia för henne. Efter att ha vrålgarvat i flera minuter sa hon ”nu får du inte vara rolig mer mamma, för jag har så ont i skrattmusklerna!”

I det här huset ska vi inte ha mer muskelvärk än nödvändigt anser jag, så nu drar jag mig tillbaka en stund…

Kommentera

