I’m shopping ’til I’m dropping (nästan)

4 Jun

Jag har gjort en shoppinglista över saker jag vill köpa med mig från Korea. På lediga stunder ägnar jag mig åt att bocka av grejer. Men det riktigt märkliga är att det hela tiden tillkommer saker på listan. Den blir bara längre och lääääääängre…

Dessutom: när man är ute och handlar råkar man dessvärre ofta se saker som inte alls står på listan men som man inser att man definitivt inte kan leva utan. När jag var en sväng på stormarknaden idag hittade jag till exempel små trevliga skyltar som man kan sätta upp därhemma. Ni vet såna där skyltar man ser här och var, ute på stan, i affärer, på bussar, tåg, kontor etc. Med texter som ”Rökning förbjudet” eller ”WC” eller ”Tillträde förbjudet”. Och med små ikoner på.

Så jag inhandlade diverse skyltar med både engelsk och koreansk text: två ”Bathroom”-skyltar (med en gubb- och en tantfigur), en ”No Smoking” och två där det rätt och slätt står ”Door” på.

Grunnar på om jag även borde ha köpt skylten med texten ”Autorized personnel only”. Den kanske dottern skulle vilja ha på dörren till sitt rum? Och jag skulle kunna sätte en på dörren till mitt arbetsrum…

Hmmmm. Jag hinner nog till stormarknaden en gång till. Hoppas jag.

Kommentera

